| کد خبر: 193161 |

والی ولایت نمیروز:

چابهار فرصهت طلایی

والی ولایت نیمروز افغانستان گفت: چابهار فرصت طلایی توسعه تجارت و ترانزیت برای مثلث ایران، افغانستان و هندوستان در منطقه محسوب می‌شود.

تین نیوز

والی ولایت نیمروز افغانستان گفت: چابهار فرصت طلایی توسعه تجارت و ترانزیت برای مثلث ایران، افغانستان و هندوستان در منطقه محسوب می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، سیدولی سلطان در چابهار اظهار داشت: ایران، افغانستان و هندوستان مثلث توسعه, تجارت، ترانزیت و رونق کسب وکار در منطقه هستند و مثلث اقتصادی است که از این فرصت طلایی باید به بهترین نحو استفاده کرد.

والی ولایت نیمروز جمهوری اسلامی افغانستان گفت: کشورهای همجوار باید از این فرصت طلایی استفاده کنند و موانع موجودی که مانع توسعه و تجارت می شود به زودی رفع شود تا منافع ملی طرفین تامین شده و مردم کشورهای  همجوار بتوانند از این موضوع منفعت ببرند.

در ادامه سادات رایزن بازرگانی سفارت جمهوری افغانستان در ایران نیز اظهار داشت: قابلیت‌های بالقوه موجود در جمهوری اسلامی ایران بویژه بندر چابهار در سواحل دریای عمان می تواند یکی از بزرگترین راه های توسعه صادرات کالای تولیدی کشور افغانستان باشد.

وی ضمن پیشنهاد سرمایه گذاری فعالین اقتصادی کشور افغانستان در چابهار گفت: این مهم از لحاظ اقتصادی و رونق سرمایه گذاری بسیار حائز اهمیت است.

یکی از تجار گفت: ایجاد بندر خشک در ولایت نیمروز افغانستان و ارتباط آن با بندر چابهار می تواند گام موثر در توسعه صادرات برای جمهوری اسلامی افغانستان و ایران باشد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.