| کد خبر: 162920 |

◄ تشکیل کنسرسیوم چندملیتی تأمین زنجیره لجستیکی محور شرق

عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به این‌که در سال 95 از 14 هزار هکتار منطقه آزاد چابهار فقط 1400 هکتار طرح تفصیلی داشت، اظهار کرد:‌ در سال جاری برای 9400 هکتار طرح تفصیلی تهیه شد که به دلیل حجم تقاضاها و احساس نیاز برای تأمین زیرساخت‌ها بوده است.

تین نیوز

عبدالرحیم کردی  مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به این‌که در سال 95 از 14 هزار هکتار منطقه آزاد چابهار فقط 1400 هکتار طرح تفصیلی داشت، اظهار کرد:‌ در سال جاری برای 9400 هکتار طرح تفصیلی تهیه شد که به دلیل حجم تقاضاها و احساس نیاز برای تأمین زیرساخت‌ها بوده است.

کردی از تشکیل کنسرسیوم چندملیتی با حضور سرمایه‌گذاران خارجی برای تأمین زنجیره لجستیکی محور شرق کشور خبر داد و گفت: در کنار فرودگاه نظامی چابهار، پایانه جدید مسافری ساخته می‌شود.

او مهم‌ترین مأموریت این منطقه را بسترسازی برای ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ونقل ترانزیت اعلام کرد و افزود: مزیت محور شرق کشور ترانزیت است که در این راستا کنسرسیوم چندملیتی با حضور سرمایه‌گذارانی از عمان، افغانستان، هند، ازبکستان تشکیل‌شده است.

کردی تصریح کرد:‌ با این مجموعه زنجیره لجستیکی محور شرق تشکیل‌شده و در آینده نزدیک می‌توانیم در تقویت این مسیر و فعال شدن ترانزیت این محور حرکت کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با یادآوری این‌که از دو سال پیش پیگیر راه‌اندازی فرودگاه چابهار هستیم، اظهار کرد: درحال‌حاضر در 35 کیلومتری چابهار یک فرودگاه نظامی داریم که از آن برای انجام پروازها استفاده می‌شود، امکان‌سنجی را برای ساخت فرودگاه انجام دادیم که از محدوده منطقه آزاد خارج است.

کردی ادامه داد: با توجه به این مسئله شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران متولی امر شده و تملک اراضی توسط این شرکت صورت گرفته است.

او بابیان این‌که مطالعات ساخت فرودگاه در حال پیگیری است، افزود: مذاکرات برای حضور بخش خصوصی در این پروژه آغازشده و امیدواریم هرچه زودتر عملیاتی اجرایی فرودگاه شروع شود.

وی یادآور شد: با نیروی هوایی ارتش برای ساخت پایانه جدید در کنار فرودگاه نظامی به توافق رسیده‌ایم و در انتظار تحویل زمین هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.