| کد خبر: 125716 |

◄ تعدد مناطق آزاد نشانی از عقب‌ماندگی کشورهاست

تین‌نیوز| دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: سه طرح مهم در مناطق آزاد به بهره‌برداری می‌رسد.

 اکبر ترکان با اعلام این مطلب افزود: فرودگاه و بندرگاه جزیره هندورابی یکی از مهم‌ترین طرح‌های مناطق آزاد کشور در دولت یازدهم است.
 
 وی اظهار داشت: بزرگترین دستاورد زیست محیطی نیز در ساخت اسلکه و بندرگاه هندورابی شکل گرفته است چرا که 50 هزار مرجان در این طرح با تلاش و هزینه‌های بسیار به نقطه دیگری منتقل شد.
 
ترکان ادامه داد: بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی هم با قولی که مدیران منطقه سال گذشته به آقای روحانی داده اند تا نیمه دوم اسفند دو پست اسلکه آن قابلیت پهلوگیری کشتی ها را پیدا می کند که امیدواریم رییس جمهور این طرح را نیز افتتاح کند.
 
وی درباره سومین طرح گفت: این طرح که تا پایان سال بهره برداری از آن آغاز می شود فرودگاه منطقه آزاد ماکو است؛ ماکو مهم‌ترین نقطه تجاری کشور است و قرار است ظرف روزهای آینده تقویم پروازی این فرودگاه نهایی شود.

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرده که در ادامه می‌خوانید.

این کاربر در پیام خود آورده است: آیا می‌دانید که اصولا کشورهای عقب‌مانده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پر تعداد دارند، آن‌هم به‌خاطر فرار از مالیات و تسهیل قاچاق برای واردکنندگان وابسته!

وی عنوان کرده است: فقط بررسی و ملاحظه کنید چند منطقه آزاد در کشورهای پیشرفته اروپایی و یا آمریکا و یا ژاپن وجود دارد و ایران به تنهایی چندین برابر آنها منطقه آزاد و ویژه اقتصادی دارد.

این کاربر تاکید کرده است: این در حالی است که ایران بدترین وضع اقتصادی را هم دارد.

وی پیشنهاد داده است: بیایید این {...} شورای‌عالی مناطق آزاد را تعطیل کرده و ضمن آزادسازی این اراضی گسترده، فقط به‌ فکر اقتصاد تولیدی و تعامل جدی با تجارت جهانی باشیم.

این کاربر افزوده است: هیچ‌کدام از مناطق آزاد یا ویژه اقتصادی در ایران توجیه ندارند و گزارشات مشاوران فقط مشتی کاغذ بیهوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    حالا این کاربر شده کارشناس؟ شما سنگاپور و یا چین رو نگاه کنید که نحوه تولیدشون چه جوری هست. مشوق های زیادی می دهند که سرمایه خارجی بیاد کشورشون. در مورد ژاپن باید گغت که الان ژاپی بیشتر محصولاتش رو خارج از ژاپن تولید می کنند مخصوصا جاخایی مثل مناطق آزاد کشورهای دیگه. این تفکر که مرزها بسته بشه تا تولید داخل رونق پیدا کنه احمقانه است.

  • Irani @ gmail. com 0 0

    بسیار جالب است سنگاپور و چین و ژاپن را با ایران مقایسه کرده اند!!! چین محصولاتش را در مناطق آزاد تولید نمی کند، بلکه با سرمایه های خارجی و بدون مشکل داشتن با نهاد های امنییتی و نظامی برای بِرَندهای خارجی با داشتن نیروی کار فوق العاده ارزان و گرسنه کالا تولید می کند۰این تولیدات هیچ ربطی به منطقه آزاد ندارد و چین منطقه آزاد اصلی اش فقط شانگهای است و بس که بندر دریائی است۰سنگاپور کلا یک شهر کشور است که آمریکا آنرا احداثکرد تا منطقه ای تجاری آزاد در خاور دور و در واقع بازاری عمومی باشد که البته بعدها ماکائو و هنگ کنگ و دوبی جای آنرا گرفتند و سنگاپور کوچک و کم جمعییت عمدتا توسط آمریکائی ها اداره می شود۰ژاپن محصولاتش را بدلیل تولید در داخل در کشورهای ارزانتر مثل چین، مالزی، هند و تایلند تولید می کند که هیچ ربطی به مناطق آزاد ندارد۰در ایران مناطق آزاد بدلیل قوانین عجیب و حضور و فشار بعضی ها!! صرفا انبارهائی برای قاچاق کالا و فروش آن به چند برابر قیمت به مصرف کننده ایرانی هستند و بس و هیچ تولیدی در آنها صورت نمی گیرد که باقتصاد ملی کمک کند، باور نمی کنید بروید خودتان مدارک و عملکرد این بنگاه های ویژه خواری خواص را از نزدیک مطالعه کنید۰درضمن ۹۹ درصد کالاهای وارداتی به مناطق آزاد ایران، اجناس درجه ۳ و ۴ چینی هستند که اروپا و آمریکا هر گز اجازه ورود بآنها را نمی دهند۰بنابراین مناطق آزاد در ایران نه تنها هیچ کمکی باقتصاد ورشکسته ایران نمی کنند و بلکه جلوی تولید ملی را گرفته و ارز آوری را مختل نموده اند، ببینید پول ملی از ۱۳۶۸ تا کنون چقدر اُفت ارزش داشته است!!! این مناطق آزاد ایرانی با تفکر سیاستمداران نادان از ۱۳۶۸ رایج شدند و فقط دکانی هستند برای خواص قاچاقچی ویژه خوار تا اراضی را اشغال نموده و اجاره انبار بگیرند!!!تعطیل شوند بنفع همه است۰