| کد خبر: 192284 |

ورود بنیاد مسکن به عرصه نوسازی بافت فرسوده شهر قم

بنیاد مسکن قصد ندارد که در تمام بافت فرسوده شهر قم ورود کند، بلکه تنها ورود به چند محله فرسوده شهر، هدف بنیاد مسکن است.

تین نیوز

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم گفت: بنیاد مسکن قصد ندارد که در تمام بافت فرسوده شهر قم ورود کند، بلکه تنها ورود به چند محله فرسوده شهر، هدف بنیاد مسکن است.

به گزارش تین نیوز به نقل از قم نیوز، داریوش بلدی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان قم در سالن جلسات امام جواد استانداری با اشاره به ویژگی‌های شهر قم اظهار کرد: این شهر یک شهر زلزله خیز است و گسل‌های زیادی در این شهر وجود دارد، محلات بافت فرسوده در هسته مرکزی شهر قم قرار دارند و این محلات در حال خالی شدن از ساکنین اصلی هستند.

وی ادامه داد: اعتباراتی به صورت ملی برای بازآفرینی بافت فرسوده توسط بنیاد مسکن مصوب شده، البته این اعتبارات هنوز تخصیص نیافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم افزود: منطقه خاکفرج جزو محلات بافت فرسوده شهر قم است که تیم‌های این بنیاد در خصوص آن تحقیق انجام دادند، 74 درصد واحدهای مسکونی در این منطقه بین 30 تا 50 سال سن دارد و ساکنان 73 درصد از واحدهای فرسوده به دلیل ناتوانی مالی توان نوسازی واحدهای خود را ندارند

بلدی 20 متری زاد را جزو محلات بافت فرسوده شهر قم را دانست و تصریح کرد: قدمت 36 درصد واحدهای این منطقه بین 30 تا 50 سال است، واحدهای منطقه نسبت به مناطق دیگر بافت فرسوده شهر قم نوسازتر هستند، در صورت دادن افزایش تراکم به ساکنان منطقه 20 متری زاد، امکان نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده این منطقه وجود دارد.

وی ادامه داد: احیای بافت فرسوده کار سختی است و کار یک دستگاه اجرایی نیست، باید بسته تشویقی به ساکنان محلات بافت فرسوده داده شود، اگر بتوانیم مردم را در این زمینه وارد کنیم، موفق خواهیم شد، دستگاه‌های اجرایی باید حداکثر تخفیف را برای ارائه خدمت به ساکنان بافت فرسوده در راستای نوسازی این بافت بدهند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن قصد ندارد که در تمام بافت فرسوده شهر قم ورود کند، بلکه تنها ورود به چند محله فرسوده شهر، هدف بنیاد مسکن است.

منبع: قم نیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.