| کد خبر: 178233 |

◄ اسلامی: مقاوم‌سازی خانه‌ها در کرمانشاه مهم‌ترین وظیفه وزارت راه

وام و مصالح ساختمانی به روال سال گذشته از سوی بنیاد مسکن به زلزله‌زدگان کرمانشاه تخصیص می‌یابد. محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت: مهم‌ترین کاری که باید با مشارکت مردم انجام دهیم این است که واحدهای باقی‌مانده مسکونی که مقاوم‌سازی نشده‌اند را مقاوم‌سازی کنیم تا آسیب‌پذیری آنها کاهش یابد.

تین نیوز

وام و مصالح ساختمانی به روال سال گذشته از سوی بنیاد مسکن به زلزله‌زدگان کرمانشاه تخصیص می‌یابد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت: مهم‌ترین کاری که باید با مشارکت مردم انجام دهیم این است که واحدهای باقی‌مانده مسکونی که مقاوم‌سازی نشده‌اند را مقاوم‌سازی کنیم تا آسیب‌پذیری آنها کاهش یابد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اسلامی با اشاره به اقدامات مناسب یک‌سال اخیر در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، ادامه داد: این اقدامات درخصوص نوسازی و بازسازی ساختمان‌های آسیب‌دیده از زلزله سال ۹۶ کرمانشاه نشان دادند که در این زلزله ساختمان‌های مقاوم‌سازی شده مقاومت مناسبی نشان داده و کمترین آسیب را دیدند که این نکته قابل‌توجهی است و نشان از فعالیت مناسب ساختمان در یک‌سال اخیر در کرمانشاه دارد.

عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: آسیب‌هایی که هم‌اکنون به برخی ساختمان‌ها در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه واردشده است در واحدهایی است که پیش‌تر تعمیر شده بودند و یا در زلزله گذشته آسیب‌ندیده بودند.

او با اعلام اینکه ساختمان‌های سازه اسکلت فلزی و همچنین بتنی مقاومت خوبی در زلزله اخیر کرمانشاه داشتند، خاطرنشان کرد: برخی از ساختمان‌ها هستند که در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ناپایدارند. به همین دلیل سازه‌های ناپایدار را باید با سازه‌های مقاوم جایگزین کنیم. برای این قبیل از ساختمان‌ها همان مصوبه قبلی که در دولت بوده و وامی که به آنها تخصیص پیدا می‌کرد امسال نیز این وام‌ها برقرار است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.