بازدید سایت : ۵۷۸۵۵
| کد خبر ۲۹۸۴۰۹
کپی شد

جدول تخصیص سوخت با پیمایش، برای رانندگان کامیون اصلاح شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: باید این جدول اختصاص سهمیه سوخت بر اساس پیمایش به روز و اعداد آن واقعی شود، یعنی کامیونی که براساس پیمایش گازوییل می کند باید هر دو مسیر رفت با بار و برگشت یکسر خالی در نظر گرفته شود.

جدول تخصیص سوخت با پیمایش، برای رانندگان کامیون اصلاح شود
تین نیوز |

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: باید این جدول اختصاص سهمیه سوخت بر اساس پیمایش به روز و اعداد آن واقعی شود، یعنی کامیونی که براساس پیمایش گازوییل می کند باید هر دو مسیر رفت با بار و برگشت یکسر خالی در نظر گرفته شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایلنا، مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس درباره مشکلات کامیون داران اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که باید توجه داشت این است که دغدغه های به حق مردم و اصناف قبل از اینکه آن ها دچار مشکل شود توسط مسئولان رسیدگی و بررسی شود. به دو موضوع در مجلس تذکر داده ایم و پیشاپیش درباره موضوع سوم هم در بحث اجرای همسازن سازی حقوق بازنشستگان و پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش و اجرای رتبه بندی به ویژه برای بازنشستگان ۱۴۰۰ تذکر می دهیم.

وی ادامه داد: پیش از این درباره دو صنف زحمتکش و پرکار نانوایان و کامیون داران تذکر داده بودیم، درباره نانوایان، یارانه ای که دولت به آن ها پرداخت می کرد متاسفانه به تاخیر افتاده است و با توجه به افزایش هزینه ها، گلایه نانوایان هم به حق است و تا به امروز هم اقدامی در این باره انجام نشده است. موضوع دیگر مشکلات صنف کامیون داران است که در حال حاضر با مشکل بیمه و سوخت مواجه هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مشکل بیمه رانندگان گفت: برخی از کامیون داران از قبل بیمه شده بودند اما مشکل بیمه حدود ۲۰۰ هزار راننده کامیون حل نشده بود و کل سهم بیمه را خودشان می پردازند. در حال حاضر رانندگان از حدود بیش از یک میلیون سهم حق بیمه، حدود ۴ میلیون یعنی تقریبا دو برابر، حق بیمه می پردازد و حدود ۲۰۰ هزار راننده حق بیمه را به صورت خویش فرما پرداخت می کنند. باید توجه داشت عمده رانندگان، مالک خودرو نیستند و ماهیانه دستمزد دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه مشکل دوم نگرانی ها دربحث کاهش سهمیه سوخت برای کسانی که راننده فعال هستند، تاکید کرد: همه می پذیرند با کسانی که گازوییل را خارج از شبکه رسمی مصرف می کند، برخورد شود اما قطعا راننده شریفی که ماه ها در جاده ها در شرایط سختی آب و هوایی مشغول به کار است، در سرما و گرما مسیر را طی می کند به راحتی می توان شناسایی کرد و باید با قاچاقچی که چند میلیون لیتر قاچاق می کند باید برخورد شود.

یوسفی افزود: به نظرم رانندگان شریف هم موافق هستند که راننده ای که با کامیون پیمایش دارد، گازوییل دریافت کند بلکه دغدغه بجای رانندگان این است که تخصیص گازوییل دقیق باشد یعنی براساس مصرف واقعی باشد. ممکن است با توجه به کیفیت بد خودروهای داخلی مصرف گازوییل این کامیون در یک مسیر مشخص دو برابر مصرف منطقی آن باشد. فرض کنید وقتی همین کامیون نو بود در ۱۰۰ کیلومتر ۳۵ لیتر گازوییل مصرف می کرد اما همین کامیون بعد از مدتی که دچار استهلاک شده در ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت آن افزایش پیدا کرده است. باید توجه داشت که خودروی تولید داخل از کیفیت پایین تری برخوردار هستند و خودروی خارجی هم بسیار گران است و راننده به ناچار امکان نوسازی ندارد بنابراین باید این افزایش مصرف سوخت را بپذیریم.

عضو کمیسیون عمران گفت: باید این جدول اختصاص سهمیه سوخت بر اساس پیمایش به روز و اعداد آن واقعی شود، یعنی کامیونی که براساس پیمایش گازوییل پر می کند باید هر دو مسیر رفت با بار و برگشت یکسر خالی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت لایحه مدیریت سوخت و حمل و نقل در مجلس تاکید کرد: همچنین لایحه مدیریت سوخت و حمل و نقل که از مجلس قبل به مجلس دوازدهم تقدیم شده بود در کمیته تخصصی مجددا مورد بررسی قرار دادیم و این لایحه مراحل پایانی خود را طی می کند و آماده است که هر چه سریع تر در دستور کار قرار دهیم. در این لایحه دو بحث را در نظر گرفته ایم؛ مدیریت واحد حمل و نقل درون شهری و برون شهری و نکته دوم نوسازی ناوگان و پرداخت یارانه برای این اقدام است، همچنین موضوع دیگر در این لایحه را پوشش بیمه اجباری و تکمیلی برای تمام رانندگان در نظر گرفته ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • مهدی پاسخ

    سلام. آقای مسئول ماشینهای ترک و افغان و پاکستان رو موقع خروج بازدید کنید می‌فهمید چقدر در ماه یا سال سوخت از کشور خارج میکنن

  • عباس پاسخ

    سلام این راه کار درست است وقتی راننده سوخت کامل داشته باشه هیچ وقت در سر فروش قاچاق نیست این برنامه کم بود گاذاییل و قاچاق سوخت دولت به مردم یاد داده

  • ناشناس پاسخ

    ایران صاحب ندارد پارسال برای من ماهی ۶۴۰ تا میریختن امسال کرد ۵۸۰ تا این به کجا میرسه میگین اضافه میاد بسگه اقتصاد خوب کار هست خدا {....} کن پدر پیش زنو بچه اش خجالت زده شده خدا خجالت زدتون کن‌ اگه خدای هست اگه بود نمیزاشت این همه ظلم کنین

  • ناشناس پاسخ

    ﻭاﻗﻌﺎ ﺑﺎﻳﺪ اﻭ ﺩﺳﺘﻪ اﺯ ﺭاﻧﻨﺪﻩ ﻫﺎﻱ ﻛﻪ ﺯﺣﻤﺖ ﻣﻴﻜﺸﻨﺪ ﺑﺎﺭ ﺟﺎﺑﺠﺎ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ ﺑﻪ اﻧﻬﺎﺳﻮﺧﺖ ﺳﻮﺧﺖ ﻛﺎﻓﻲ ﺩاﺩﻩ ﺷﻮﺩ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ اﺻﻼ ﺑﺎﺭ ﺟﺎﺑﺠﺎ ﻧﻤﻴﻜﻨﻨﺪ ﻓﻘﻄ ﺳﻮﺧﺖ ﻣﻴﻔﺮﻭﺷﻨﺪ ﺣﻖ اﻭﻥ ﺩﺳﺘﻪ اﺯ ﺭاﻧﻨﺪﻩ ﻫﺎ ﺭا ﻫﻢ ﺿﺎﻳﻊ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ

  • جلال صاحب جمعی پاسخ

    باسلام من یک راننده تره بار کش هستم با این که بعضی موقع ها مجبور هستم یک سرخالی برگردم با این سهمیه سوخت کم میارم ولی یعضی کامیون ها کار نمیکنند ولی سهمیه سوخت شان را ازاد میفروشند ترا بخدا رسیدگی کنیدخدا خیرتان بدهد ممنون

  • خلیج همیشه فارس ایران پاسخ

    این آقای دکتر و مهندس چرا به مشکلات رانندگان که ترياک مصرف می‌کنند نمی‌پردازد آیا نان کسی را بریدند از نظر وجدان وانسانیت کار درستی است آیا راننده ای که دچار اعتیاد شده خرج زن و بچه هاش را از کجا بدست آورد وقتی پلیس راه کشور مدارکش را ضبط می‌کنند آن بنده خدا هم بیکار می‌شود چرا به عواقب کار فکر نمی‌کنید فقط دستور می‌دهید کس که دچار اعتیاد هست حق کار ندارند این کار چه مشکلاتی برای خانواده ها بوجود می‌آورد

  • حجت جوانمرد پاسخ

    شما اگر نظارت درست داشته باشین که ندارین برو مرز افغانستان ماشین‌هایی که ازمرز خروج می‌شوند ماشین‌های افغانی با دوتا باک هزار لیتری پر خروج می‌شوند هیچ کس هم نیست جلوشون وایسه اما ماشین ایرانی میرسه پاسگاه میگه باک غیر استاندارد هست باید یکی را باز نمی نمیدونم باید یه باک ۳۰۰لیتری رو این ماشین باشه دیگه نمی‌فهمه آخه یه کامیونی که هر ۱۰۰کیلومتر۶۰لیتر سوختشه با باک ۳۰۰ لیتری کجا بره

  • ناصر دهبزرگی پاسخ

    سلام من ماهی ۱۰هزار تا پانزده هزار کیلومتر رانندگی میکنم کسانی هم هستن که حرکت نمیکنن کارت سوخت اجاره می‌دهند وجایگاهایی هستن که دلال سوخت هستن حاضر اتوبوس و جایگاه هایی که قاچاق میکنن معرفی کنم ولی آن کسانی که تانک جابجا میکنن یا لوله کشی دارند چه می‌شود کی با اینها برخورد میشود

  • ناشناس پاسخ

    شما که نمیتونین یک مشکل سوخت رو حل کنین
    چطوری میخواید مشکلات دیگه راننده رو حل کنید
    کاررو باید بدی به کاردون اگه مسئولیت کار رو به یک راننده بدی خیلی بهتر اداره میکنه

  • امید پاسخ

    دروغ میگه . این اصلا ادم پرتیه
    اولا ۸۰ درصد راننده ها مالکن دوم علت اصلی اصلی اعتراض راننده ها ترس از واقعی شدن سوخت ودر نتیجه جلوگیری از سهمیه سوخت قاچاقشونه چون ۸۰ تا ۹۰ درصد راننده ها قاچاق میکنن . تا حالا پرسیدین چرا اینهمه متقاضی داره کامیون و تریلرها؟
    بله ! قاچاق سوخت

  • ناشناس پاسخ

    اصلا مگه چقدر سهمیه میدن که راننده بخاد اضافیشو بفروشه تازه کم میاره بایدبره ازجایگاه دار به قیمت خون باباش بخره که بارشو برسونه مقصد