| کد خبر: 233193 |

◄ به کارگیری ظرفیت حمل و نقل استان‌ها برای توزیع نهاده های دامی

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با هماهنگی استانداران و روسای سازمان حمل و نقل جاده ای مقرر شد که از ظرفیت هر استان برای حمل نهاده های دامی استفاده شود.

تین نیوز

 نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با هماهنگی استانداران و روسای سازمان حمل و نقل جاده ای مقرر شد که از ظرفیت هر استان برای حمل نهاده های دامی استفاده شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، محمد جواد عسکری نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نظارت میدانی از بندر امام خمینی (ره) گفت: در حال حاضر حدود 3 میلیون و 400 هزار تن نهاده در انبارها دپو شده، 200 هزار تن در حال تخلیه و یک میلیون و 500 هزار تن در لنگرگاه وجود دارد. از این میزان یک میلیون و 200 هزار تن توسط پشتیبان امور دام و مابقی توسط بخش خصوصی وارد کشور شده است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بازدید قبلی خود از بندر امام با مشکلاتی در حوزه حمل و نقل، وزن کشی و عدم اتصال باسکول ها به سامانه گمرک مواجه شدیم، ادامه داد: با پیگیری های کمیسیون کشاورزی مشکلات حمل نهاده های دپو شده در بندر امام (ره) کاهش داده شده است، در کمیسیون کشاورزی مقرر شد  کامیون های بیشتری برای حمل نهاده های دامی مدنظر قرار گیرد که تاکنون به صورت روزانه 2400 کامیون نهاده ها را حمل می کنند. تلاش می کنیم این میزان به حدود 3 هزار کامیون مقرر در هر روز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در نشستی با مسئولان وزارت کشور و سازمان حمل و نقل جاده ای مقرر شد که استانداران با همکاری روسای سازمان حمل و نقل استان ها، برابر میزان نیاز خود کامیون برای حمل نهاده های دامی تدارک ببینند، تصریح کرد: تعدادی از استان ها برای حمل نهاده های دامی وارد عمل شده اند و تعدادی دیگر نیز اعلام آمادگی کرده اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه باسکول های بندر امام خمینی (ره) برای وزن کشی کامیون های حمل نهاده فعال شده اند و تلاش شده زمان بارگیری و خروج کامیون ها از بندر کاهش داده شود، افزود: خوشبختانه کامیون داران حاضر در بندر امام خمینی (ره) از کاهش زمان بارگیری خود رضایت دارند.

عسکری با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات موجود در حمل نهاده ها، سبک بودن سویا است، زیرا با توجه به پایین بوده وزن این محصول ، کامیون داران تمایلی برای حمل آن ندارند، گفت: در حال حاضر نهاده دامی به میزان کافی در انبارها وجود دارد، نگران این هستیم که سویاهای دپو شده دچار حریق شوند.

وی با بیان اینکه کمیسیون کشاورزی تلاش کرده است که تمامی ظرفیت های کشور برای حمل نهاده ها به کار گرفته شود، گفت: در حال حاضر راه آهن برای حمل نهاده های دامی دپو شده اعلام آمادگی کرده، اما با مشکلاتی نیز مواجه است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس یازدهم با بیان اینکه علی رغم جلسات مختلف وزارت جهاد کشاورزی نتوانسته است ایرادات سامانه بازارگاه را برطرف کند، عنوان کرد: باید سیستم های نظارتی قوی تر عمل کنند تا مشخص شود نهاده های بارگیری شده به چه مقصدی می رسند، مجموعه های امنیتی اعلام می کنند که 10 کامیون با یک پلاک از بندر خارج می شود که این موضوع نشان از فساد نهادینه در زمینه نهاده های دامی دارد که باید با آن به صورت سریع و شفاف برخورد شود.

عسکری با بیان اینکه مسئولان پشتیبانی امور دام در کمیسیون اعلام کرده اند که تنها برای تامین 15 روز نیاز کشور نهاده دامی در اختیار دارند، اما شواهد نشان می دهد که نهاده بسیار زیادی در انبارها دپو شده و این مباحث نشان از دست های پشت پرده دارد، ادامه داد: با تداوم شرایط فعلی طی 10 تا 15 روز آینده تمامی نهاده های دپو شده در کشور توزیع و نگرانی دامداران برطرف می شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هماهنگی های به وجود آمده برای توزیع نهاده های دامی باید در قالب برنامه و نقشه راه تداوم داشته باشد تا تولیدکنندگان کشور با مشکل مواجه نشوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.