| کد خبر: 229645 |

روند واگذاری شرکت ایران ایراتور دارای تخلف های فاحش است

نماینده مردم تبریز در مجلس با انتقاد از تخلفات صورت گرفته در روند واگذاری شرکت های دولتی، گفت: روند واگذاری شرکت ایران ایراتور دارای تخلف های فاحش است.

تین نیوز

 نماینده مردم تبریز در مجلس با انتقاد از تخلفات صورت گرفته در روند واگذاری شرکت های دولتی، گفت: روند واگذاری شرکت ایران ایراتور دارای تخلف های فاحش است.

به گزارش تین نیوز به نقل ازخانه ملت، احمد علیرضابیگی در نشست علنی امروز (سه شنبه 31 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال خود از فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد علت عدم ابطال واگذاری شرکت ایران ایرتور علیرغم احراز تخلفات قانونی از سوی سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری این شرکت گفت: از ابتدای مجلس دهم که موضوع رسیدگی به خصوصی‌سازی‌ها کلید خورد موفق شدیم موجبات ابطال بسیاری از خصوصی‌سازی‌ها که به طریق و شیوه ناصواب اتفاق افتاده بودند را فراهم کنیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر اقتصاد افزود: شرکت ایران ایرتور از جمله این خصوصی‌سازی‌ها است که دارای خطاهای فاحش است؛ همان‌گونه که اطلاع دارید بر اساس گزارش‌هایی که در خصوص تخلفات مربوط به واگذاری شرکت صورت گرفته در مورخ 9 دی ماه 98 هیأت واگذاری تصمیم گرفت که دادخواست اولین واگذاری را به هیأت داوران موضوع ماده 30 ارجاع دهد.

وی ادامه داد: اما هیأت واگذاری 6 ماه بعد، بر اثر لابی‌گری‌های اتفاق افتاده در بند (7) مصوبه 25 مرداد ماه 99 پیوست (2) مقرر کرد که ارائه دادخواست منتفی شود. سوال اینجاست که آیا در ماده (40) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 پیوست (3) قانون اساسی چنین اختیاری را برای هیأت واگذاری پیش‌بینی کرده که بتواند این امر خلاف قانون را انجام دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.