| کد خبر: 228954 |

مجلس وزارت کشور را موظف به اعمال مراحل کارشناسی و نظارت به مسکن کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن وزارت کشور را موظف کردند با همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد مراحل کارشناسی و نظارتی مسکن را بررسی و از موازی کار جلوگیری کند.

تین نیوز

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن وزارت کشور را موظف کردند با همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد مراحل کارشناسی و نظارتی مسکن را بررسی و از موازی کار جلوگیری کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه با الحاق پیشنهاد «محمدحسین فرهنگی» سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به طرح جهش تولید و تأمین مسکن با ۱۳۲ رأی موافقت کردند.

در این ماده الحاقی آمده است: وزارت کشور موظف است با همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک ترتیبی اتخاذ نماید که در مراحل صدور پروانه تا صدور سند تفکیک و کلیه مراحل کارشناسی و نظارتی مسکن چه به صورت انبوه‌سازی، چه مشارکتی و انفرادی هیچ‌گونه اقدام موازی و مکرر اعم از رأسا یا با ارجاع به همدیگر انجام نشده و هر مرحله تنها یک بار توسط شهرداری یا سازمان نظام مهندسی یا ثبت اسناد صورت پذیرد. در این مراحل بایستی مراحل استحکام بنا و رعایت خطوط معماری و اصول زیبایی‌شناختی لحاظ شود.

«محمدحسین فرهنگی» در تشریح پیشنهاد خود توضیح داد: موضوعات مختلف توسط دستگاه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک، شهرداری و  سازمان نظام مهندسی به صورت جداگانه و تکراری صورت می‌پذیرد که سبب تاخیر و افزایش هزینه‌ها می‌شود، به طور نمونه متراژ ساختمان یک بار توسط شهرداری، بار دیگر توسط سازمان نظام مهندسی و در نوبت بعد توسط سازمان ثبت بررسی می‌شود که این امر موجب موازی‌کاری و تأخیر در جهش تولید مسکن خواهد شد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس افزود: با همکاری وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی و سازمان اسناد و املاک می‌توان مشکل فوق را رفع کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.