| کد خبر: 227220 |

ضرورت توسعه مسیر‌های ترانزیتی منتهی به بنادر و پایانه‌های مرزی

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت توسعه مسیر‌های ترانزیتی منتهی به بنادر و پایانه‌های مرزی؛ گفت: استانداردسازی جاده‌های مواصلاتی و مسیر‌های ترانزیتی منتهی به بنادر و پایانه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

تین نیوز

 عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت توسعه مسیر‌های ترانزیتی منتهی به بنادر و پایانه‌های مرزی؛ گفت: استانداردسازی جاده‌های مواصلاتی و مسیر‌های ترانزیتی منتهی به بنادر و پایانه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش تین نیوز، اسماعیل حسین زهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به وضعیت نامناسب راه‌های کشور؛ گفت: با توجه به اینکه راه و جاده عامل اصلی توسعه هر منطقه است؛ حضور گردشگران، صادرات و واردات کالا و محصولات کشاورزی همگی از طریق راه‌های مواصلاتی مناسب امکان‌پذیر است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متاسفانه محورهای مواصلاتی استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان که به دلیل داشتن مرز آبی، مرز زمینی، فعالیت بنادر و در نتیجه آن پهلوگیری کشتی‌های غول پیکر تجاری حجم زیادی خودروی ترانزیتی را به جاده‌های این استان تزریق می‌کند، آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته است و تنها حدود 3 درصد جاده‌های سیستان و بلوچستان دو بانده است از طرفیآزادراه و بزرگراه در این منطقه وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه جاده‌های استان سیستان و بلوچستان به جاده‌های مرگ معروف است بر ضرورت بهسازی و عریض‌سازی آن تاکید کرد و افزود: جاد‌ه های استان سیستان و بلوچستان که به دلیل وسعت مرز آبی و زمینی و با توجه به اینکه پهناورترین استان کشور بوده ظرفیت بسیار خوبی برای بهبود وضعیت صادراتی کشور است اما به دلیل بی‌توجهی مورد غفلت قرار گرفته و از آن استفاده نشده است.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش‌های نصرت‌آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه مسیر‌های ترانزیتی منتهی به بنادر و پایانه‌های مرزی؛ اظهار کرد: هرچند در سال‌های اخیر برنامه‌های توسعه کشور با گسترش راه‌ها و افزایش خطوط ریلی کشور همراه بوده لیکن تا رسیدن به جایگاه اصلی خود متناسب با شرایط روز اقتصادی جهان و بهره گیری کامل از این فرصت، فاصله دارد. بر همین اساس استانداردسازی جاده‌های مواصلاتی و مسیر‌های ترانزیتی منتهی به بنادر و پایانه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.