| کد خبر: 224910 |

راه‌آهن اردبیل- مغان؛ خط استراتژیک صادرات و تجارت بین ایران و کشورهای حوزه روسیه و قفقاز

رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس از راه‌آهن اردبیل- مغان به عنوان یک خط استراتژیک برای صادرات و تجارت بین ایران و کشورهای حوزه روسیه و قفقاز یاد کرد.

تین نیوز

 رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس از راه‌آهن اردبیل- مغان به عنوان یک خط استراتژیک برای صادرات و تجارت بین ایران و کشورهای حوزه روسیه و قفقاز یاد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین و رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه راه آهن اردبیل به مغان گفت: اگر راه آهن اردبیل به سمت مغان و پارس آباد و اردبیل به سمت مغان و بیله سوار ادامه نداشته باشد به طور قطع ابتر خواهد ماند؛ چراکه اهداف تعیین شده برای راه آهن اردبیل، فرامنطقه ای و فرا استانی بوده؛ بنابراین اگر راه آهن مغان به مرز کشور آذربایجان متصل نشود طبیعتا اهداف اقتصادی و اجتماعی که مد نظر این پروژه است، محقق نخواهد شد.

این نماینده مجلس در دره یازدهم ادامه داد: در منطقه مغان کشت و صنعت مغان و کشت و صنعت پارس وجود داشته و کشت وصنعت پایا به سمت خداآفرین  نیز در حال اجرا است که اگر به بهره برداری برسد به طور قطع بار تولیدی محصولات کشاورزی استان اردبیل از 4.5 میلیون تن به 5.5 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر این محصولات در منطقه مغان قرار دارد لذا در کنار حمل بار می توان علاوه بر استفاده از ظرفیت تولیدات پارس آباد و مغان به اقصا نقاط کشور، یک خط استراتژیک برای صادرات و تجارت بین ایران و کشورهای حوزه روسیه و قفقاز ایجاد کرد.

بدری بیان کرد: این مسیر می تواند بحث ریلی شمال به جنوب کشور را حل کرده و از طرفی می تواند کشورهای آسیای شرقی را به کشور های همسایه شمال غربی از طریق ریل متصل کند.

وی اظهار کرد: این پروژه ردیف مطالعاتی داشته و نقشه اجرایی آن تقریبا آماده است که در این خصوص از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیر هستیم تا ردیف اجرایی برای آن در نظر گرفته شود.

رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با ورود ومشارکت بخش خصوصی به این پروژه می توان مسیر 250 کیلومتری این خط ریلی را طرف 3 تا 4 سال آینده اجرایی و آماده بهره برداری کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.