| کد خبر: 218289 |

الهیان: اورژانس هوایی در تهران تقویت شود

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که تقویت تهران در زمینه‌های مختلف به خصوص اورژانس هوایی ضروری است لذا تلاش و پیگیری برای ایجاد پایگاه اورژانس هوایی در تهران دنبال می شود.

تین نیوز

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که تقویت تهران در زمینه‌های مختلف به خصوص اورژانس هوایی ضروری است لذا تلاش و پیگیری برای ایجاد پایگاه اورژانس هوایی در تهران دنبال می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، زهره الهیان در بازدید از شرکت هلیکوپتری ایران، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این شرکت را بخشی از دستاوردهای کلان نظام در گام اول انقلاب دانست و گفت که این شرکت با نیروی جوان متخصص و روحیه جهادی در عرصه های مختلف کشور در حال انجام فعالیت است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب افزود: این دستاوردها نویدی برای حرکت به سمت گام دوم با قوت و اقتدار است مقام معظم رهبری با همین نگاه نیروی مستعد جوان و متخصص را گنجینه عظیم دانستند و افق خوبی برای کشور ترسیم کردند.

الهیان با تاکید بر اینکه امید و روحیه جهادی عامل گذر از مشکلات موجود و پیش رو است گفت: الحمدلله امید و روحیه جهادی در شرکت هلیکوپتری ایران به وضوح دیده می‌شود و مجلس هم ان شاء الله به وظیفه خود عمل می‌کند و خلاء‌های قانونی و نظارتی را برای تسهیل خدمات شما برطرف می‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  افزود: امروز بخشی از توانمندی‌های شرکت هلیکوپتری ایران دیده شد که به کمک متخصصین داخلی و با مدیریت دلسوز و جهادی بر مشکلات تحریم فائق آمدند و تولیداتی داشتند گ این مجموعه تنها در بحث اورژانس هوایی خدمات شایسته و آمار خوبی در انتقال بیماران و مجروحین حوادث داشته اند که نشانه تعامل خوب این شرکت با سازمان اورژانس هوایی کشور است.

الهیان با اشاره به گزارش وزارت اقتصاد مبنی بر اینکه با شاخص‌های معتبر، استان تهران از محروم ترین نقاط کشور است، افزود: تقویت تهران در زمینه‌های مختلف لازم و اورژانس هوایی برای تهران ضروری است لذا تلاش و پیگیری برای ایجاد پایگاه اورژانس هوایی در تهران را دنبال می شود. در بحث اورژانس هوایی کشور، درصدد تقویت آن هستیم و سعی می کنیم ظرفیت این شرکت به سایر دستگاه ها برای استفاده هرچه بهتر معرفی کنیم؛ در صورت مشکلات موردی هم می‌توانیم پیگیری‌های لازم را جهت رفع مشکلات داشته باشیم.

وی با اشاره به تجارب ناموفق خصوصی سازی های اخیر تاکید کرد که مجلس برای بالفعل کردن پتانسیل های موجود در شرکت‌های خصوصی که ظرفیت‌های بالایی دارند عزم جدی دارد. متاسفانه تجربیات تلخی در خصوصی سازی های چند سال گذشته داشته ایم که موجب تعطیلی‌ها و سختی معیشت کارکنان و کارگران شده است. انتخاب‌ها بر اساس شایسته سالاری و لیاقت و توان مدیریت افراد صورت نگرفته و مدیرانی با تفکر جهادی و انقلابی بر سر مجموعه ها قرار نگرفتند و این انتخاب‌های نادرست، رانت‌ها و مافیای موجود باعث شده که ظرفیت‌های ملی به دست ناشایستگان بیفتد. ولی شرکت هلیکوپتری ایران یک مورد موفق خصوصی‌سازی بوده است که به واسطه مدیریت لایق و شایسته کاپیتان قیاسی این ظرفیت به خوبی احیا شده و رو به گسترش است و برای سایر موارد خصوصی سازی الگوی خوبی می‌باشد.

نماینده تهران ادامه داد:  وقتی دستگاهی شامل خصوصی‌سازی می شود نباید به این معنا باشد که دولت و مجلس به طور کل آن را رها کنند باید در درجه اول دولت رصد و نظارت بر پیشرفت مجموعه‌ها داشته باشد و بعد مجلس در صورت مشکل و معضل از وزیران توضیح بخواهد. البته در این فعالیت‌ها مجلس از تولید حمایت می کند. در زمینه تخلفاتی که در تغییر کاربری شرکت های خصوصی به خاطر ورشکستگی ایجاد می شود قوه قضاییه هم باید ورود کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.