| کد خبر: 212325 |

مجلس ایران در فناوری اطلاعات در فهرست ۱۰ پارلمان اول دنیا قرار دارد

معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون بخش اداری و اجرایی مجلس شورای اسلامی با تجربه ۱۰ دوره خدمت به مجالس گذاشته از آن درجه قوام و ظرفیت برخوردار است که جزو ۱۰ پارلمان اول دنیا در بهره‌گیری از فناوری اطلاعات به شمار می‌آید.

تین نیوز

معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون بخش اداری و اجرایی مجلس شورای اسلامی با تجربه ۱۰ دوره خدمت به مجالس گذاشته از آن درجه قوام و ظرفیت برخوردار است که جزو ۱۰ پارلمان اول دنیا در بهره‌گیری از فناوری اطلاعات به شمار می‌آید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «غلامرضا نوری» معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم امروز چهارشنبه، گفت: خداوند منان را شاکریم که توفیق عنایت فرمود تا در جهت تحقق مردم سالاری دینی و استقرار مجلسی دیگر در گام دوم انقلاب به همراه مجموعه همکاران خدوم و صدیق خود در بخش اداری و اجرایی مجلس شورای اسلامی در این اتفاق پرافتخار سهیم باشیم.

معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی خطاب به هیات رییسه سنی جلسه؛ امنای ملت و حضار در صحن خاطرنشان کرد: اکنون بخش اداری و اجرایی مجلس شورای اسلامی  با تجربه ۱۰ دوره خدمت به مجالس گذاشته از آن درجه قوام و ظرفیت برخوردار است که جزو ۱۰ پارلمان اول دنیا در بهره گیری از فناوری اطلاعات به شمار می‌آید به طوری که تداوم جلسات صحن و کمیسیون‌ها در قالب ارتباط تصویری نمایندگان از شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخابیه در دوره تشدید شیوه ویروس کرونا در ماه‌های گذشته از دستاوردهای شاخص این حوزه بود.

نوری افزود: حذف کاغذ در حوزه‌های نظارتی، اداری و اجرایی و برقرای ارتباط الکترونیکی دفاتر شهرستان نمایندگان با تهران، تسهیل فرآیندهای مجلس، تقویت ارتباطات مردمی و امکان بهره گیری از نظرات نخبگان و کارشناسان کشور در قانون نویسی و نظارت از نتایج تلاش‌های این بخش است. همچنین در حوزه‌های توسعه نیروی انسانی، امور مهندسی و پشتیبانی و خدمات نیز،  معاونت اجرایی به نقطه ای رسیده که قادر است وظایف ذاتی خود را که همانا پشتیبانی و تسهیل امور برای انجام رسالت سنگین نمایندگی ملت توسط امنای مردم است بدون وقفه به سرانجام برساند به طوری که وکلای ملت بتوانند در مجلس بدون داشتن کوچکترین دغدغه ای در امور جاری،  اداری و پشتیبانی تمام وقت و انرژی خود را صرف حل مشکلات اساسی جامعه نمایند.

وی گفت: در حوزه مالی انضباط بیش از پیش و انطباق با شرایط کشور و توجه به اصل صرفه جویی چندسالی است که نهادینه شده است؛ اولین جلسه مجلس یازدهم در شرایط ویژه و در دوران تداوم شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شود که این ویژگی فرآیند افتتاح مجلس را برای منتخبان و عوامل اجرایی سخت کرده است، مضافا اینکه متاسفانه دو تن از از منتخبان ارجمند به  نام‌های «فاطمه رهبر» منتخب تهران و «محمدعلی رمضانی دستک» نماینده منتخب آستانه اشرفیه را بر اثر این بیماری از دست داده‌ایم.

معاون اجرایی مجلس ادامه داد: دوره‌ها و نشست‌های آشنایی منتخبان با فرآیندهای قانونگذاری و نظارت تحت شرایطی دشوار برگزار شد که حضور فعال و مشتاقانه منتخبان محترم گذر از این موانع و محدودیت ها را تسهیل کرد به طوری که در این همایش‌ها که کاملا با رعایت پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد از تعداد ۱۷۰ منتخب بدون سابقه نمایندگی و ۱۰۶ منتخب دارای سابقه نمایندگی، تعداد ۲۳۲ تن یعنی ۸۵ دصد منتخبان حضور یافتند، افزون بر این در سه ماه گذشته سعی در برقرار کردن ارتباطات و تعاملات غیر حضوری و غیر کاغذ ی و به صورت الکترونیکی بوده است.

رییس ستاد برگزاری آیین افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون به فضل خدا و عنایات حضرت ولی عصر، به مدد حضور مردم و هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی شاهد تشکیل مجلس یازدهم هستیم امیدواریم به حول و قوه الهی در این دوره شاهد وضع قوانین و نظارت‌های سازنده در برآوردن نیازها و انتظارات به حق مردم گام‌های بلند برداشته شود.

نوری افزود: سازمان توانمند و ولایتمدار مجلس نیز در این مسیر کاملا همراه و در نمایندگان محترم خواهد بود تا وظیفه ذاتی خود را در هموار سازی این مسیر به انجام رساند. توفیقات اشاره شده با تلاش تمامی همکارانم در مجلس شورای اسلامی محقق شده و شایسته است از زحمات ارزشمند روسای ادوار مجلس به ویژه زحمات آقای دکتر لاریجانی در دوره دوازده ساله ریاست بر مجلس شورای اسلانی قدردانی کنم.

رییس ستاد برگزاری آیین افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لازم می‌دانم از زحمات دستگاه‌های ذی‌ربط و  عوامل محترم اجرایی، انتظامی و حفاظتی به ویژه از اعضای  ستاد استقبال از مجلس یازدهم و مجموعه همکارانم در مجلس شورای اسلامی که در تمهید مقدمات برگزاری افتتاحیه مجلس یازدهم خالصانه خدمت کردند، تشکر کنم. حضور همه بزرگواران در این مراسم با شکوه ملی که به برکت نیم قرن مجاهدت و جان افشانی هزاران شهید و جانباز و آزاده و ایثارگران مخلص و با بنیانگذاری کبیر انقلاب اسلامی  و تداوم خط ولایت به دست آمده است را گرامی می دارم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.