| کد خبر: 212276 |

هیات رئیسه دائمی مجلس یازدهم در دومین جلسه انتخاب می‌شود

معاون قوانین مجلس با تشریح مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم، درباره انتخاب هیات رئیسه، گفت: هیات رئیسه دائمی در جلسه بعد از افتتاحیه مجلس انتخاب می شود.

تین نیوز

معاون قوانین مجلس با تشریح مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم، درباره انتخاب هیات رئیسه، گفت: هیات رئیسه دائمی در جلسه بعد از افتتاحیه مجلس انتخاب می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، «حسین میرمحمد صادقی» روز سه‌شنبه در تشریح جزییات مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم، اظهار کرد: براساس قانون آیین‌نامه داخلی مجلس و با توجه به اینکه انتخاب هیات رییسه اصلی مجلس نیاز به انجام مقدماتی دارد و مجلس باید تا قبل از تعبیه مقدمات، اداره شود تشکیل هیات رئیسه سنی ضروری است.

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس ماده ۱۰ قانون آیین نامه داخلی مجلس، هیات رییسه سنی را چهار نفر تشکیل می‌دهند که دو نفر از مسن‌ترین نمایندگان منتخب به عنوان رئیس و نایب رئیس سنی و دو نفر از جوانترین منتخبان به عنوان دبیر اول و دوم انتخاب می‌شوند.

میرمحمد صادقی ادامه داد: به موجب ماده ۱۱ آیین‌نامه داخلی مجلس وظایف شش‌گانه‌ای برای هیات رئیسه سنی تعیین شده است که از جمله اداره جلسه افتتاحیه و جلسات بعد تا زمان انتخابات هیات رئیسه، انجام مراسم تحلیف، قرعه کشی برای تعیین اعضای شعب، توزیع اعتبارنامه‌ها بین شعب، برگزاری انتخابات هیات رییسه و تمشیت امور اداری مجلس تا زمان انتخاب هیات رییسه است.

وی یادآور شد: تعیین هیات رییسه سنی بر عهده معاونت قوانین مجلس است. معاونت قوانین با بررسی اسناد و مدارک و اعتبارنامه‌ها وضعیت سن منتخبین و عضویت در هیات رئیسه سنی را مشخص می‌کند. بنابراین در جلسه افتتاحیه بعد از بیان گزارش معاونت قوانین، رئیس سنی و دبیران دعوت می‌شوند که در جایگاه هیات رییسه حضور بهم برسانند و نسبت به اداره جلسه افتتاحیه اقدام کنند.

معاون قوانین مجلس تصریح کرد: پس از استقرار هیات رییسه سنی در جایگاه خود، پیام مقام معظم رهبری قرائت می‌شود سپس معاون اجرایی و وزیر کشور گزارش می‌دهند و رییس جمهوری نیز دقایقی سخنرانی می‌کند. پس از این اقدامات قرعه کشی شعب انجام می‌شود.

میرمحمد صادقی خاطرنشان کرد: منتخبان هر دوره بعد از انجام مراسم افتتاحیه با حضور در مرقد امام خمینی(ره) با آرمان‌های امام تجدید بیعت می‌کنند اما که در این دوره با توجه به شیوع ویروس کرونا مشخص نیست این مراسم انجام شود.

معاون قوانین مجلس در توضیح انتخاب هیات رئیسه دایمی مجلس یازدهم، گفت: هیات رئیسه دایمی در جلسه بعد از افتتاحیه مجلس یازدهم انتخاب می‌شود که با توجه به نظر و تصمیم هیات رییسه سنی جلسه بعد روز پنجشنبه هشتم یا یکشنبه ۱۱ خرداد جلسه بعد تشکیل خواهد شد.  

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.