| کد خبر: 211746 |

علت عدم نوسازی بافت‌های فرسوده تهران، اعتبار مالی است

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به زلزله اخیر تهران گفت: ۴۰ درصد مردم تهران در بافت فرسوده زندگی می‌کنند و این وضعیت باعث تخریب حداکثری می‌شود.

تین نیوز

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به زلزله اخیر تهران گفت: ۴۰ درصد مردم تهران در بافت فرسوده زندگی می‌کنند و این وضعیت باعث تخریب حداکثری می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا بادامچی با اشاره به زلزله اخیر شهر تهران گفت: اگر در تهران زلزله با ریشتر بالا اتفاق بیفتد، میزان تخریب هولناک خواهد بود. ۴۰ درصد مردم تهران در بافت فرسوده زندگی می‌کنند و این وضعیت باعث تخریب حداکثری می‌شود. ساختمان‌ها غیر استاندارد و جمعیت در این مناطق بسیار زیاد است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه عدم تأمین اعتبار نوسازی بافت‌های فرسوده، باعث وضعیت فعلی است، گفت: در برنامه ششم توسعه دولت موظف شده است که هر ساله ۲۷۰ محله را بازسازی کند که این اتفاق نیفتاده است.

بادامچی با بیان اینکه کمبود ایستگاه‌های هشداردهنده زلزله به علت تحریم است، تصریح کرد: در تهران تنها یک دستگاه هشدار دهنده در اطراف فیروزکوه وجود دارد. این دستگاه‌ها تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای دارد و ما امکان ساخت آنها را نداریم. سازمان نقشه‌برداری کشوری علت کمبود ایستگاه‌های هشدار را تحریم دانسته است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تمرکز جمعیت در تهران گفت: شهرک‌های اقماری زیادی طی سالهای اخیر در تهران تشکیل شده است که ما نتوانسته‌ایم امکانات لازم در مواجهه با بحران را برای این شهرک‌ها فراهم کنیم. البته اساسا این حجم از جمعیت در تهران لزومی ندارد. ما هم در مسائل امنیتی و هم در اشتغال به مشکل خورده‌ایم. پشتیبانی این شهرها از نظر انرژی هم مشکل‌زا است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در دوره قبل این وضعیت را پیگیری کردیم اما دولت برنامه‌های مناسبی نداشته است. سرازیر شدن جمعیت به تهران بحران‌های خود را می‌آفریند. ما نتوانسته‌ایم امکانات بازدارنده‌ای برای جلوگیری از مهاجرت به تهران را فراهم کنیم.

بادامچی در پایان با بیان‌ اینکه «استان‌ها و مرزهای ما ظرفیت‌های زیادی دارند،» گفت: بازارچه‌های مرزی ما می‌تواند اشتغال سنتی در شرایط تحریم را زنده کند که ما برنامه‌ریزی برای این ظرفیت‌ها نداشته‌ایم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.