| کد خبر: 202776 |

دو نرخی بودن لاستیک بی‌معنا است

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید وزارت صنعت، معدن و تجارت باید رویکرد خود را نسبت به نحوه توزیع لاستیک تغییر دهد تا لاستیک‌های دولتی به دست تمامی مصرف کنندگان برسد.

تین نیوز

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید وزارت صنعت، معدن و تجارت باید رویکرد خود را نسبت به نحوه توزیع لاستیک تغییر دهد تا لاستیک‌های دولتی به دست تمامی مصرف کنندگان برسد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره تفاوت قیمت لاستیک خودروهای سواری در کارخانه و بازار، گفت: اگرچه در حال حاضر بخشی از لاستیک‌های تولیدی تحت عنوان سهمیه دولتی در اختیار واحدهای فروش قرار می‌گیرد اما بر نحوه توزیع این لاستیک‌ها نظارت درست و دقیقی صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم سوادکوه، جویبار و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که آیا لاستیک های دولتی به دست مصرف کننده اصلی می رسد یا توزیع کنندگان به دنبال قاچاق و ایجاد بازار کاذب هستند، افزود: سازمان حمایت از مصرف کننده نظارت درستی بر نحوه توزیع لاستیک های دولتی ندارد.

دو نرخی بودن لاستیک تولید داخل محلی از اعراب ندارد

وی با بیان اینکه از آنجایی که لاستیک خودروهای سواری در داخل تولید می‌شود، دو نرخی بودن معنا ندارد، اظهار کرد: باید نرخ واحدی برای لاستیک های داخلی تعیین و بدون ایجاد رانت آنها را میان مصرف کنندگان توزیع کرد.

تفاوت قیمت لاستیک خودروهای سواری در کارخانه و بازار ناشی از عملکرد توزیع کنندگان است

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: تفاوت قیمت لاستیک خودروهای سواری در کارخانه و بازار ناشی از عملکرد توزیع کنندگان است زیرا برخی از آنها در تلاش اند با ایجاد بازار کاذب و تبانی سودهای کلان به دست آورند.

    بیشتر بخوانید: نهادهای نظارتی به موضوع تفاوت فاحش قیمت لاستیک در کارخانه و بازار ورود کنند

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید رویکرد خود را درباره نحوه توزیع لاستیک تغییر دهد تا لاستیک ها با نرخ دولتی به دست تمامی مصرف کنندگان برسد./

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.