| کد خبر: 193830 |

لاریجانی گرفتن مجوز از سران قوا برای انتقال شرکت بازرگانی دولتی را رد کرد

روحانی برای انتقال شرکت بازرگانی دولتی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت از شورای هماهنگی سران قوا مجوزی نگرفت.

تین نیوز

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: روحانی برای انتقال شرکت بازرگانی دولتی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت از شورای هماهنگی سران قوا مجوزی نگرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از اعتماد، عبداله حاتمیان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به اینکه آیا انتقال شرکت بازرگانی دولتی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت با تایید شورای هماهنگی سران قوا و تایید مقام معظم رهبری صورت گرفته است، گفت: در جلسه‌ای آقای لاریجانی رییس مجلس در این باره نقل کرد که آقای روحانی به دنبال تشکیل وزارت بازرگانی بود.

پس از آنکه نشد، موضوع را در شورای هماهنگی سران قوا مطرح کردند و پس از آنکه آنجا هم جوابی نگرفته بود رفته و اجازه گرفته است.

او در پاسخ به اینکه اگر آقای رییس‌جمهور برای انتقال شرکت بازرگانی دولتی از وزارت جهاد به وزارت صمت مجوزی از سوی سران سه قوه نداشته پس چطور این شرکت را منتقل می‌کند، گفت: استنباط من این است اگر انتقال شرکت بازرگانی دولتی اکنون بدون اجازه و ورود مجلس انجام شده نشان می‌دهد که آقای روحانی مجوز این کار را گرفته است.

حاتمیان با بیان اینکه در هر صورت انتقال شرکت بازرگانی دولتی عبور از قانون است، گفت: چنین اقدامی بخش تولید را با مشکل مواجه می‌کند.

نماینده مردم درگز در پاسخ به اینکه آقای روحانی گفته بودند تشکیل وزارت بازرگانی برای کشور رفاه می‌آورد و مردم با آرامش زندگی می‌کنند، افزود: تنظیم بازار یک مساله فوق تخصصی است و نمی‌توان بدون در نظر گرفتن زنجیرهای قبلی در آن موفق بود. آموزش تولید، صنایع تبدیلی و در کنار آن تکمیل زنجیره ارزش باید قبل از تنظیم بازار انجام شود.

او گفت: با نادیده گرفتن قانون انتزاع و انتقال شرکت بازرگانی دولت از وزارت جهاد به وزارت صمت عملا تولیدکننده را خلع ید کرده‌اند و وزارت جهاد کشاورزی بی‌اختیار شده است و به کسی مسوولیت داده‌اند که در شرایط بحرانی نخستین چیزی که به ذهنش می‌رساند واردات است که در این حالت ریشه خودکفایی را در کشور خواهند زد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه نادیده گرفتن تولید در کشور همان بلایی را که واردات از چین به سر ما آورد تکرار می‌کند، گفت: واردات انواع کفش‌های چینی صنعت کفش کشور ما را از بین برد. دامپینگ‌هایی که در این زمینه صورت گرفت باعث شد که هر فرد تولیدکننده‌ای که احساس وظیفه می‌کرد تا با حداقل حاشیه‌ سود به تولید ادامه دهد ناامید شود.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.