| کد خبر: 190529 |

ابطحی در صحن علنی مطرح کرد:

انتقاد از ابلاغ قوانین تصویب نشده مربوط به FATF توسط دولت

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس از عملکرد دولت در ابلاغ مفادی از قوانین مرتبط با FATF بدون تصویب آن در مجلس انتقاد کرد.

تین نیوز

 نماینده مردم خمینی شهر در مجلس از عملکرد دولت در ابلاغ مفادی از قوانین مرتبط با FATF بدون تصویب آن در مجلس انتقاد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، سیدمحمدجواد ابطحی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 28 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری فنلاند در زمینه همکاری امور گمرکی گفت: ای کاش برای موافقتنامه‌ها و لوایح دو جانبه تدابیری می‌اندیشیدیم که تک تک مواد آن خوانده و سپس تصمیم‌گیری می‌شد اما متأسفانه نه مجلس وقت می‌گذارد و نه دولت مایل به این کار است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: ما با 15 کشور همسایه هستیم و اگر قرار است اولویت اقتصادی گمرکی مطرح شود باید در این شرایط تحریم‌های ظالمانه آمریکا که به اوج خود رسیده، لوایح ارتباط با این کشورها مورد توجه قرار گیرد. متأسفانه نظارت دقیقی پس از تصویب این موافقتنامه از سوی مجلس صورت نمی‌گیرد و تاکنون ده‌ها موافقتنامه بین ایران و کشورهای مخلتف تصویب شده اما هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر ارائه عملکرد تأثیربخشی این موافقتنامه‌ها از سوی وزارت امور خارجه و سایر وزارتخانه‌های تخصصی به مجلس ارائه نشده است.

وی ادامه داد: ما آلت دست دولت‌ها شده‌ایم و مجلس این قراردادها را بدون تأمل تصویب و از آنها رد می‌شود در حالی که مخاطرات خودشان را دارند؛ متأسفانه در همین گیر و دار در 25 خرداد سال جاری دولت یک مصوبه داشته و ابلاغ شد مبنی بر لایحه دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده (6) قانون مبارزه با پولشویی که ادامه مصوبات FATF است، این در حالی است که هنوز مجلس و مجمع در مورد آن تصمیم نگرفته اما دولت چند روز پیش بخشنامه صادر و دستگاه‌ها را ملزم کرده و صدای کسی در مملکت درنمی‌آید.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به دولت با بیان اینکه چرا قانون را دور می‌زنید، تصریح کرد: چراغ خاموش ما را وارد مسائل حاشیه‌ای می‌کنند و بعد یک بخشنامه ‌برای اجرای لوایحی که هنوز مجرای قانونی خود را طی نکرده ارائه می‌کنند، آیا دولت کاریکاتور دولت است؟ آیا مجلس کاریکاتور مجلس است؟

ابطحی یادآور شد: کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی موضوعی است که هنوز تصویب نشده اما دولت مجوز اجرا داده است. آیا این دور زدن قانون نیست؟ بعد می‌گویند که شما راه تعامل را بسته‌اید در حالی که ما چنین کاری را نکرده‌ایم. به ما می‌گویند مواضع قانونی را رعایت کنید اما این بحث سیاسی نیست یک بحث حقوقی است.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.