| کد خبر: 187333 |

◄ درخواست مجلس از وزیر راه و شهرسازی

با توجه رو به اتمام بودن عمر دولت دوازدهم و باقی بودن تنها دو سال دیگر از آن، قطعاً وزیر راه و شهرسازی باید طی این مدت طرح "ارائه تسهیلات بلندمدت ارزان قیمت" را اجرا کرده و به وعده‌اش در این خصوص جامه عمل بپوشد.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران از وزیر راه و شهرسازی خواست تا به وعده‌های خود به منظور تامین مسکن ارزان برای اقشار کم درامد، عمل کند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سید کمال‌الدین شهریاری با اشاره به این نکته که وزیر راه و شهرسازی به وعده‌های خود عمل کند، اظهار کرد: قطعاً قیمت مسکن با اعطای زمین رایگان کاهش در سطح کلان کاهش پیدا می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که، برای ارائه یارانه به بخش مصالح نه در برنامه ششم توسعه و نه در بودجه‌های سنواتی، برنامه‌ای تدوین نشده است چرا که با پرداخت یارانه، فساد و رانت خواری در بخش مسکن  ایجاد می‌شود، تصریح کرد:  با این اتفاق مشخص نیست مصالح ارزان به دست چه اشخاصی خواهد رسید و لذا به منظور ممانعت از بروز رانت در این بخش نمایندگان مردم در مجلس با این موضوع موافقت نکردند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان با اشاره به این موضوع که وزارت راه و شهرسازی متولی ساخت مسکن ارزان در کشور است، ابراز داشت: وزارت راه و شهرسازی مسئول و متولی تأمین مسکن اقشار کم درآمد جامعه است و این وزارتخانه برای ایجاد تعادل در این بازار می تواند از طریق عرضه زمین با اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت، اقساط کم و درازمدت با سازنده که می‌تواند بنیاد مسکن یا انبوه‌سازان باشد طی قراردادی با وزارت مسکن، زمین را در اختیار گذاشته و قیمت تمام شده مسکن به دلیل ارزان بودن یا صفر بودن قیمت زمین کاهش پیدا کند.

شهریاری به این نکته نیز پرداخت که، با توجه رو به اتمام بودن عمر دولت دوازدهم و باقی بودن تنها دو سال دیگر  از آن، قطعاً وزیر راه و شهرسازی باید طی این مدت طرح "ارائه تسهیلات بلندمدت ارزان قیمت" را اجرا کرده و به وعده‌اش در این خصوص جامه عمل بپوشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.