| کد خبر: 185551 |

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری تصریح کرد:

لزوم افزایش پروازهای استان چهارمحال و بختیاری

جا دارد از راهداری، هلال احمر، مدیریت بحران، استانداری، نماینده مقام معظم رهبری و دیگر عزیزان و مردمی که زحمت کشیدند قدردانی صمیمانه ای داشته باشیم.

تین نیوز

نماینده مردم فارسان، کوهرنگ، اردل و کیار، گفت: با حضور وزیر راه و شهرسازی و بازدیدی که از استان چهارمحال و بختیاری داشتند از میزان خسارت ها آگاه هستند. به همین خاطر لازم است که برآوردهای صورت گرفته از سوی ستاد بحران استان و مبالغ اعلام شده اختصاص یابد تا یک حرکت جهادی دیگر صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، علی کاظمی نماینده فارسان، کوهرنگ، اردل و کیار در استان چهار محال و بختیاری در جلسه‌ شورای مدیریت بحران استان که با حضور محمد اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، روز پاسدار و محکوم کردن اقدام دولت آمریکا در بحث تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: ترامپ با این اقدام جدید دولت آمریکا درخصوص تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان براساس قانون اساسی کشورمان، ثابت کرد که خودشان مهد تروریست هستند و تروریست‌پروری را انجام می‌دهند. مساله ای که وقتی تروریست ها به آخر خط می رسند اینچنین انتحاری عمل می کنند.

وی افزود: واقعا جا دارد از همه عزیزانی که در این حوادث و بحران ها همکاری داشتند، تشکر ویژه ای داشته باشم که چه بسا اگر در استان چهارمحال و بختیاری شاهد اینچنین همگرایی و وحدت نبودیم، در این بحران نمیتوانستیم موفق باشیم. جا دارد از راهداری، هلال احمر، مدیریت بحران، استانداری، نماینده مقام معظم رهبری و دیگر عزیزان و مردمی که زحمت کشیدند قدردانی صمیمانه ای داشته باشیم.

کاظمی با اشاره به اینکه همگرایی در وقوع سیل در استان چهارمحال و بختیاری از همان ساعات اولیه وجود داشت، درخصوص تایید مبالغ اعلام شده از سوی ستاد بحران استان و انجام یک کار جهادی دیگر جهت جبران خسارت های سیل اخیر گفت: قطعا با حضور وزیر راه و شهرسازی و بازدیدی که از استان چهارمحال و بختیاری داشتند از میزان خسارت ها آگاه هستند. به همین خاطر لازم است که برآوردهای صورت گرفته از سوی ستاد بحران استان و مبالغ اعلام شده که به نظرم مبلغی بالاتر از ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است، اختصاص یافته تا با انجام کارهای خوب دیگر و یک حرکت جهادی رتق و فتق امور صورت بگیرد.

نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی در ادامه اشاره ای به وضعیت جاده های استان داشت و تصریح کرد: یکی از مباحث مهمی که ما در استان در حوزه جاده ای داریم مربوط به دو جاده استراتژیک مان شهرکرد به سمت خوزستان و شهرکرد به سمت مسجدسلیمان است که از اهمیت زیادی برخوردارند. این دو جاده از قلب استان می گذرند و بار ترافیکی آن تقسیم می شود.

وی ادامه داد: در این مسیرها چند تونل وجود دارد که برخی از این تونل ها در مسیر مسجدسلیمان که دچار آب گرفتگی شده می توانند هنگام بارندگی ها کمک کرده و مشکلات به وجود آمده را حل کنند.

کاظمی با اشاره اینکه اعتبارات جاده ای استان چهارمحال و بختیاری هم در دوره قبلی وزارت و هم با حضور محمد اسلامی به عنوان وزیر جدید راه و شهرسازی بسیار خوب دیده شده است، گفت: این موضوع یک اتفاق خوب است که در وزارت راه و شهرسازی افتاده است و با کمکی که سازمان برنامه و بودجه داشتند و پیگیری های استاندار برنامه های خوبی در این زمینه در نظر گرفته شده است که امیدوارم با عنایت آقای اسلامی کار با قدرت در این حوزه پیش برود.

وی تصریح کرد: یک نکته مهم در استان به موضوع زمین ها در حریم شهرها و روستاهای استان بر می گردد که متاسفانه زمین هایی که سند داشته اند و مردم ساخت و ساز کرده و با اینکه حتی از بنیاد مسکن و بخشداری مجوز ساخت داشتند آنها را خراب کرده اند چون به آن ها اعلام شده این زمین ها در اختیار وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن است.

این نماینده مجلس ادامه داد: پیش از این آقای عظمیمان تشریف آوردند اما نتیجه ای گرفته نشد و بدون شک اگر وزیر محترم راه و شهرسازی هم فارغ از این مشکلات به استان سفر می کردند همه متفق القول اعلام می کردند که این زمین ها زمین های اجدادی شان بوده و الان اجازه ساخت و زندگی به آنها داده نمی شود. امیدوارم با پیگیری های وزیر محترم این موضوع حل شده چون در حال حاضر حتی به آنها اجازه داده نمی شود آب، برق و گاز داشته باشند.

وی افزود: یکی دیگر از نکات مهم در استان به بحث ماشین آلات راهداری استان بر می گردد که در هنگام بارندگی ها بتوانند کمک کنند و در حال حاضر ما مجبور هستیم از بولدوزر بهره ببریم. همین اتفاق باعث شده استفاده از بولدوزر در جاده های شریانی به روکش آسفالت ها آسیب برساند. من خواهش دارم با عنایت وزیر محترم راه و شهرسازی چند ماشین مجهز که صلاح می دانند در گردنه های مهم ما در دو، سه نقطه که خود آقای خادمی هم بازدید داشتند در نظر گرفته شده تا کمک رسانی مناسبی داشته باشیم.

کاظمی با اشاره به بحث راه آهن در استان چهارمحال و بختیاری که برای استان و مردم آن به یک آرزو تبدیل شده در زمینه بحث افزایش پروازهای این منطقه اظهار کرد: در بحث افزایش پروازها شرکت ایران ایر (هما) در استان ساختمان دارد اما متاسفانه پروازهایش را تعطیل کرده است. شرکت های دیگر پروازی حاضر هستند اگر این ساختمان به آنها داده شوند پروازهای بیشتری داشته باشند.

وی افزود: مشکل اساسی درخصوص هم استانی های عزیزمان است که در عسلویه مشغول به کار هستند و به خاطر همین موضوع یک توماری را به دفتر مقام معظم رهبری برای حل و فصل این مساله فرستاده اند. بیش از دو هزار امضاء جمع شد و من خواهش دارم یک برنامه ریزی در این زمینه انجام بگیرد تا پروازهای ما بیشتر شود. در حال حاضر پروازهای شنبه ما به مشهد کنسل شده و ما می توانیم به اهواز هم پرواز داشته باشیم.

وی ادامه داد: به نظر بتوانیم پروازهای ترکیبی مثلا تهران – شهرکرد – عسلویه داشته باشیم چون تعدادی از مردم استان ما در کیش مشغول به کار هستند و این موضوع به یک مشکل برای آنها تبدیل شده است که امیدوارم وزیر محترم راه و شهرسازی در این زمینه توجهی ویژه داشته باشند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.