| کد خبر: 177752 |

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع:

◄ باید خودروسازان خصوصی شوند

فریدون احمدی، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ناموفق بودن اقتصاد دولتی در سراسر دنیا گفت: باید اجازه دهیم ایران‌خودرو و سایپا به‌صورت خصوصی اداره شوند.

تین نیوز

فریدون احمدی، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ناموفق بودن اقتصاد دولتی در سراسر دنیا گفت: باید اجازه دهیم ایران‌خودرو و سایپا به‌صورت خصوصی اداره شوند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، احمدی درخصوص هزینه تولید خودروسازان داخلی، اظهار داشت: هزینه تولید خودروسازان داخلی با ساختار دولتی به دلایل مختلف ازجمله انباشت نیرو و پایین بودن بهره‌وری بسیار بالا است.

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان اینکه خودروسازان در مقایسه با بخش خصوص دارای بهره‌وری پایین‌تری هستند و زیان بیشتری دارند، اگر سودی نیز داشته باشند میزان آن کم است، گفت: خودروسازان داخلی دولتی هستی و سازوکار آنها سازوکار بخش خصوص نیست، مدیران این خودروسازی‌ها نیز مقصر شرایط به وجود آمده نیستند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اینکه باوجود اصرار بر قیمت‌گذاری خودرو زیان‌دهی خودروسازان طبیعی است، ادامه داد: درحال‌حاضر خودروسازان داخلی زیان‌ده هستند، قیمت‌های موجود در حاشیه بازار و قیمت‌های تحملی بر خودروسازان همخوانی ندارند. باید از ابتدای سال هم‌زمان با تغییر نرخ ارز اجازه تعدیل قیمت‌ها نیز داده می‌شد؛ اما متأسفانه تا به امروز به هر دلیل داده نشده است.

او با اشاره به اینکه با توجه به شرایط و عدم افزایش قیمت‌ خودرو در سال‌جاری دو خودروساز بزرگ کشور حدود پنج هزارمیلیارد زیان می‌بینند، ادامه داد: راه‌حل جلوگیری از خسارت و زیان‌دهی خودروسازان در سیاست‌گذاری است و دولت باید از تصدی‌گری آنها دست بردارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.