| کد خبر: 176274 |

در آستانه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی راه در مجلس:

◄ اولین مخالف اسلامی: برنامه‌تان برای شهرسازی چیست؟

در مسکن مشکلات جدی وجود دارد. برای ساماندهی مسکن برنامه ای دیده نشده برای خانه های خالی و افراد بی خانه آقای اسلامی برنامه ندارند.برای تعاونی‌های مسکن و چالش های اجتماعی برای مشتریان آن چه می‌خواهید کنید؟

تین نیوز

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز سهراب گیلانی نماینده شوشتر در نطق مخالفت خود با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: مخالفت ما بر اساس مسئولیت‌پذیری و تحقق چشم‌انداز ایران و رفع محرومیت‌ها و فقر است.

او ادامه داد: امیدواریم تغییرات در دولت با حضور وزرای جدید امید مردم را روزافزون کند.

نماینده شوشتر با طرح این سوال که چرا برخی وزرا استعفا داده و برخی استیضاح شدند، گفت: برای مقابله با بحران و کارآمدی وزارتخانه‌ها است و وزرایی می‌توانند تحول‌آفرین باشند که دارای روحیه انقلابی و ظرفیت‌ساز و تعامل بالای منطقه‌ای باشند.

او با بیان این‌که وزارت راه حوزه گسترده‌ای دارد که به همین دولت چندی پیش دولت خواستار تفکیک آن شد ادامه داد: در جلسه با وزیر پیشنهادی و  پس از اطلاع از برنامه او انتظار دارم به صورت شفاف پاسخ این سوالات را بدهند.

گیلانی ادامه داد: در مسکن مشکلات جدی وجود دارد. برای ساماندهی مسکن برنامه‌ای دیده نشده، برای خانه‌های خالی و افراد بی‌خانه آقای اسلامی برنامه ندارند. برای تعاونی‌های مسکن  و چالش‌های اجتماعی برای مشتریان آن چه می‌خواهید کنید؟

وی ادامه داد: گرانی بیش از 40درصد مسکن در سال جاری را چطور تحلیل می‌کنید و چگونه جلوی مهار آن را می‌گیرید؟موضوع رسیدگی به خطوط ریلی و فرسودگی آن و  برای تعطیلی برخی ایستگاه‌ها چه برنامه‌ای دارید؟ برای بدهی انباشته شده پیمانکاران را چه تدبیری اندیشیده‌اید؟ اکثر پروژه‌ها تعطیل شده و گرانی ناشی از تحریم باعث گران‌تر شدن آن شده است.

گیلانی داد: برای شهرسازی ایرانی اسلامی و تدوین طرح‌های جامع شهری هیچ‌گونه برنامه‌ای مطرح نکردید این عیب بزرگ از دولت‌های قبل هم بوده است. هزاران میلیاردتومان بدهی انباشته از مدیریت قبل بجا گذاشتند و گرانی مسکن رشد بی‌سابقه و تحریم‌ها هم اضافه شده است. شما برای این مشکلات چه برنامه‌ای دارید؟

گیلانی ادامه داد:چه برنامه‌ای برای حمل و نقل کالا که بیش از 365 هزار کامیون با متوسط عمر 17 ساله برای اصلاح و نوسازی دارید؟ این از مهم‌ترین مسائلی است که به صورت سوال عرض کردم و خواهان پاسخگویی به آن هستم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.