| کد خبر: 174704 |

◄ جاده‌ها در سطح کشور استاندارد لازم را ندارند

احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از مشکلات موجود در زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: باوجود پیشرفت فناوری‌های مختلف در 40 سال تاریخ انقلاب اسلامی هنوز این معضلات در حمل‌ونقل جاده‌ای وجود دارند.

تین نیوز

احمد انارکی‌محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از مشکلات موجود در زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: باوجود پیشرفت فناوری‌های مختلف در 40 سال تاریخ انقلاب اسلامی هنوز این معضلات در حمل‌ونقل جاده‌ای وجود دارند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، با اشاره به این‌که جاده‌ها در سطح کشور استاندارد لازم را ندارند، تصریح کرد: اگر مبالغی که شرکت‌های بیمه‌ای به تصادفات اختصاص می‌دهند، صرف توسعه شبکه راه‌ها در کشور می‌کردند، این‌قدر متضرر نمی‌شدند.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس، با تاکید بر نقش بیمه‌ها و شرکت‌های بیمه‌ای در نوسازی جاده‌ها، افزود: شرکت‌های بیمه‌ای با ورود به عرصه نوسازی جاده‌ها می‌توانند از این امر سود ببرند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، وسعت زیاد کشور و صعب‌العبور بودن برخی نقاط را دلیل عدم توسعه راه در بعضی استان‌ها دانست و گفت: در برخی استان‌ها به‌دلیل صعب‌العبور بودن، وجود دریا و جنگل و... راه‌ها به شکل استاندارد توسعه پیدا نکرده‌اند.

او با اشاره به اهمیت توسعه حمل‌ونقل ریلی در کاهش بروز تصادفات جاده‌ای، گفت: با استفاده از حمل‌ونقل ریلی تنها می‌توانیم از حجم تردد خودروها در جاده‌ها کم کنیم؛ اما راهکار اصلی این است که وزیر راه و شهرسازی نقشه جامعی برای توسعه راه‌ها داشته باشد و در جهت استانداردسازی جاده‌ها حرکت کند.

انارکی‌محمدی به فرسودگی جاده تهران-بندرعباس اشاره کرد و افزود: برای مثال جاده تهران-بندرعباس به‌دلیل تردد زیاد ماشین‌های سنگین و حمل بار در یک سمت دچار فرسودگی بیشتری است و به همین دلیل راننده‌ها به لاین روبرو منحرف می‌شوند که همین امر باعث بروز تصادفات جاده‌ای می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.