| کد خبر: 172537 |

لاریجانی: نمی‌توان سؤال از رئیس‌جمهور را به قوه قضائیه برد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در طرح سؤال از رئیس‌جمهور عنوان استنکاف را ذکر نکردند.

تین نیوز

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در طرح سؤال از رئیس‌جمهور عنوان استنکاف را ذکر نکردند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 7 شهریور) قوه مقننه با استناد به ماده 213 آیین‌نامه داخلی مجلس  طی تذکری گفت: تخلفات زیادی در کشور رخ داده که نتیجه آن در نارضایتی 200 نماینده روشن است و مشخص بوده که رئیس‌جمهور در 4 سال اقداماتی انجام داده که پاسخ این اقدامات برای نمایندگان قانع‌کننده نبوده است.

وی با بیان اینکه قوانینی که توسط دولت نقض و یا از اجرای آن استنکاف شده شامل قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، افزود: قوانینی مانند قانون برنامه پنجم توسعه، سیاست‌های کلی اصل 44، نحوه پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، قانون بهبود فضای کسب وکار، قانون رفع موانع تولید برای جلوگیری از تغییر شتابزده روش‌های اقتصادی، اصلاح مجوزهای کسب وکار، کسب مقررات زائد، ایجاد دولت الکترونیک و جلوگیری از رشد شتابزده قیمت ارز به‌درستی اجرایی نشده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس ادامه داد: کمیسیون‌ها گزارش‌های متعددی درباره این استنکاف‌ها، نقض قانون‌ها و عدم اجراها ارائه دادند. مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات گزارش‌های متعددی در این باره ارائه دادند؛ بنابراین رئیس مجلس مهلتی تعیین کند که این گزارش‌ها با یکدیگر تلفیق و ترکیب شود و موارد نقض و استنکاف رئیس‌جمهور به قوه قضائیه ارسال شود.

حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: اگر اکثریت نمایندگان حاضر در جلسه از پاسخ‌های رئیس‌جمهور به سؤال قانع‌ نشده باشند و موضوع مورد سؤال نقض قانون و یا استنکاف از قانون محسوب شود، سؤال به قوه قضائیه ارجاع می‌شود.

علی لاریجانی، رئیس مجلس که ریاست جلسه را به‌عهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: اگر در عناوینی که نمایندگان به‌عنوان سؤال مطرح کردند، کلمه‌ای به‌عنوان استنکاف و نقض قانون ذکر می‌کردند، مجلس می‌توانست چنین اقدامی انجام دهد اما در حال حاضر چنین عنوانی ذکر نشده است.

وی تصریح کرد: شما می‌توانید مطابق ماده 236 این اقدام را انجام داده و موارد استنکاف و نقض قانون را به قوه قضائیه ارسال کنید اما در قالب سؤال از رئیس‌جمهور امکان‌پذیر نیست. سؤال از رئیس‌جمهور کار عبثی نبود، اما قانوناً نمی‌توان اقدامی کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.