| کد خبر: 162960 |

مخالف استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی :

◄ آخوندی بالاترین جذابیت سرمایه‌گذاری را ایجاد کرد

موضوع استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی، موضوع مهمی است. من از نمایندگان می‌خواهم بیایید همفکری کنیم و این موضوع را بهانه‌ای قرار دهیم برای پرداختن به موضوعات اساسی کشوری. بنده ضمن تشکر از استیضاح‌کنندگان گزارشی از پیشرفت و اقدامات مثبتی را که در این مدت انجام شده به ملتی که همیشه خبر بد شنیده‌اند، می‌گویم.

تین نیوز

جلسه عصر امروز (سه‌شنبه 22 اسفندماه) مجلس که هم‌اکنون نیز در جریان است، به استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی اختصاص دارد.

به گزارش تین‌نیوز، الیاس حضرتی نماینده مردم تهران که از موافقان ابقای عباس آخوندی بود، گفت: موضوع استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی، موضوع مهمی است. من از نمایندگان می‌خواهم بیایید همفکری کنیم و این موضوع را بهانه‌ای قرار دهیم برای پرداختن به موضوعات اساسی کشوری. بنده ضمن تشکر از استیضاح‌کنندگان گزارشی از پیشرفت و اقدامات مثبتی را که در این مدت انجام شده به ملتی که همیشه خبر بد شنیده‌اند، می‌گویم. حضرتی افزود: محتوا و عجله در استیضاح آقای آخوندی نشان می‌دهد که در کشور ما در زمانی که بحرانی پیش می‌آید به جای شکیبایی تا روشن شدن موضوع، به دنبال مقصر می‌گردیم. وزیر در منطقه بحران است و به‌جای روحیه دادن به او بحران‌آفرینی کردیم، در صورتی‌که باید منتظر جعبه سیاه هواپیما می‌ماندیم و بعد بر آن اساس سخن می‌گفتیم. نکته دوم از شمار ضعف‌های استیضاح، استیضاح سه وزیر به‌طور هم‌زمان است که این طبیعی نیست. ضمن اینکه زمان مطرح شدن استیضاح هم زمان خوبی نبود. استیضاح وزیر راه در این ایام مثل استیضاح وزیر آموزش و پرورش در زمان بازگشایی مدارس در مهرماه است. الان زمان انجام سفرهای نوروزی ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی است. پس باید بیشتر دقت می‌کردیم.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در سطح کشور مشکلاتی داریم. بحران‌هایی که ریشه آنها به مدیریت کشور برمی‌گردد. آیا ما به تردد به کوچه‌های تنگ و باریک، به لابی‌گری و صرفا سلام و علیک با یکدیگر و چَشم‌گفتن‌ها و وعده‌ووعید و دست روی دست گذاشتن معتقدیم و می‌گوییم وزیر باید خود را در بودجه‌های سنواتی ناچیز گرفتار کند یا با روش مدیریت باز، نگاه باز، استفاده از تجارب جهانی و منابع جهانی و نیروی انسانی کشور را اداره کند تا بتواند چهره کارآمد ایران را به مردم نشان دهد؟

حضرتی توضیح بیشتری داد و گفت: آیا بهتر است کشور با مدیریت و مدیران شاد، باز و پویا با توجه به امکانات و فرصت‌ها حرکت کند یا خیر؟ لازم است بگویم که من امروز نیامده‌ام از آخوندی دفاع کنم و بگویم او با توجه به سبقه خانوادگی خود از تبار علم و دین و آذربایجان است، بلکه می‌خواهم از ضرورت مدیریت پویا دفاع کنم که برای کشور حیاتی است. آخوندی به‌جای محدودیت در بودجه صفر، فضایی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی استفاده کرد و جذابیت سرمایه‌گذاری ایجاد کرد. ما در کشور بحران آب، بحران محیط زیست و اشتغال داریم اما کمبود سرمایه‌گذاری مهم‌تر از همه اینهاست که این بحران نیز از سال 1349 شروع شده است. عباس آخوندی بالاترین جذابیت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را توانست برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند. او توانسته است به‌رغم کمبود بودجه‌های عمرانی، وضعیت حمل‌ونقل ریلی، هوایی، دریایی و زمینی را تغییر دهد و آنها را بازسازی کند. در زمان انجام برجام مدیرانی نشسته بودند و روند را تماشا می‌کردند، در حالی‌که همزمان با مذاکرات، آخوندی و وزارت‌خانه‌اش به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی بودند. ما می‌توانیم به‌جای کشورهای اروپایی کشورهای اسلامی نظیر مالزی، اندونزی و ترکیه را به‌عنوان الگو قرار دهیم. تا کی مردم را با ضعف و محدودیت مدیریت کنیم؟ آخوندی پرچمدار نوسازی ناوگان بنادر و هوایی و ریلی و بهسازی جاده‌های روستایی شده است و باید استیضاح شود؟ در دنیایی که دشمنان بسیج شدند علیه ما و او همه اینها را به قرارداد تبدیل کرده باید کنار برود؟

ما باید تصمیم بگیریم یک وزیر واقعی که قامتش بالاتر از وزیر راه است را تنبیه کنیم یا تشویق؟ باید بگوییم چرا  بودجه‌های عمرانی خود را محدود نکردی یا از وزیری که بن‌بست‌ها را شکسته است تشکر کنیم؟ دنبال کدام مدیران باید باشیم. درخواست دارم با رای قوی و قاطع بتوانیم از این وزیر کارآمد راه را باز کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.