| کد خبر: 159182 |

درگفت‌وگو با این شبکه خبری، عنوان شد:

◄ بررسی ابعاد فنی‌ و تخصصی سانحه «سانچی» در مجلس

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی از ضرورت ورود این کمیسیون به مساله سانحه کشتی نفت‌کش سانچی در آب‌های چین خبر داد.

تین نیوز

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس از ضرورت ورود این کمیسیون به مساله سانحه کشتی نفت‌کش سانچی در آب‌های چین خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدعلی پور‌مختار با تاسف‌بار خواندن حادثه کشتی‌ نفت‌کشی که در اجاره ایران بود، اظهار کرد: حادثه تلخ اخیر دارای ابعاد مختلف حقوقی و قضائی است، باید اصل حادثه و دلایل به وجود آمدن آن با جدیت مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید دید آیا دولت اقداماتی را که به منظور تسریع در روند امدادرسانی و نجات جان  32 خدمه کشتی باید به انجام برساند در زمان مقتضی به انجام رسانده یا خیر و یا هماهنگی‌های لازم به جهت سرعت بخشیدن به امدادرسانی انام شده است یا خیر؟

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس با تاکید بر مشخص شدن علت فوت 32 خدمه ایرانی کشتی نفت‌کش سانچی، افزود:تبعات تصادف و غرق شدن کشتی نفت‌کش سانچی بسیار است و باید با تمامی چزئیات موشکافانه بررسی شود.

وی با بیان این‌که «قطعا خسارت مالی زیادی رهآورد سانحه کشتی سانچی است»، یادآور شد: با تعیین مقصر باید خسارات به بار آمده تامین شود و خانواده‌های جانباختگان مورد حمایت قرار بگیرند.

پورمختار با اشاره به خسارات مالی بسیار سنگین به جهت غرق شدن کشتی نفت‌‍کش سانچی، گفت: مسائل حقوقی زیادی در این میان وجود دارد که در این گفت‌گو مجال آن نیست، باید مجلس به دلیل رسالت خود به این موضوع ورود پیدا کند و مباحث به تفکیک در کمیسیون‌های مختلف به بحث وبررسی گذاشته شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با ضروری دانستن این‌که آیا دولت از ظرفیت‌های کامل برای مهار آتش استفاده کرده است یا خیر، خاطرنشان کرد: باید دید آیا از تمامی ظرفیت‌های موجود در کشورهای هم‌جوار با محل حادثه به جهت مهار آتش بهره گرفته شده  است یانه، کمیسیون عمران و حقوقی و قضائی مجلس به تفکیک مسئولیت و تخصص باید به این موضوع ورود پیدا کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.