| کد خبر: 143377 |

جلال میرزایی

اکثریت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم موفق به کسب رای اعتماد از مجلس خواهند شد

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید به بررسی وضعیت وزرای پیشنهادی پرداخت و با بیان اینکه وزرای نفت، امور خارجه و بهداشت بالاترین رای اعتماد از مجلس را خواهند گرفت گفت: اصولگرایان نیم نگاهی به انتخابات ۱۴۰۰ نیز دارند که می‌تواند در رای رحمانی فضلی موثر باشد.

تین نیوز

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید به بررسی وضعیت وزرای پیشنهادی پرداخت و با بیان اینکه وزرای نفت، امور خارجه و بهداشت بالاترین رای اعتماد از مجلس را خواهند گرفت گفت: اصولگرایان نیم نگاهی به انتخابات ۱۴۰۰ نیز دارند که می‌تواند در رای رحمانی فضلی موثر باشد.

جلال میرزایی با اشاره به برگزاری آخرین جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی در صحن علنی امروز مجلس و مذاکراتی که در روزهای اخیر میان نمایندگان سه فراکسیون امید، مستقلین ولایی و نمایندگان ولایی صورت گرفته، در پیش بینی نحوه اعطای رای به وزرا اعلام کرد: احتمالا اکثریت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی خواهند شد.

او با اشاره به برخی انتقادها از دو وزیر پیشنهادی دولت خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد محمد جواد آذری جهرمی گزینه معرفی شده برای وزارت مخابرات وضعیت چندان خوبی نداشته باشد. همچنین درباره سید محمد بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز نمی‌توان با قطعیت اظهار نظر کرد و به نظر می‌آید احتمال کسب رای اعتماد برای بطحایی ۵۰ – ۵۰ باشد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس در پاسخ به پرسشی در مورد انتقادات چند روز اخیر از وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: این انتقادها طبیعی است و به نظر می‌رسد ربیعی برای کسب رای اعتماد از مجلس مشکل چندانی نداشته باشد و به احتمال زیاد وزیر پیشنهادی کار هم همچون اکثر وزرای معرفی شده رای اعتماد می‌گیرد.

او خاطرنشان کرد: آنچنان که از فحوای کلام نمایندگان در سه فراکسیون مجلس پیداست، دو فراکسیون امید و مستقلین ولایی از ربیعی حمایت خواهند کرد و حداقل ۳۰ نفر از اصولگرایان حاضر در فراکسیون نمایندگان ولایی نیز به او رای خواهند داد با این حساب می‌توان پیش‌بینی کرد که ربیعی حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ رای به دست آورد.

نماینده اصلاح طلب مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی همچنین با پیش بینی اینکه چند نفر از وزرا احتمالا بالای ۲۰۰ رای خواهند داشت یادآور شد: به نظر می‌رسد زنگنه و قاضی‌زاده هاشمی وزرای پیشنهادی نفت و بهداشت بتوانند بیش از ۲۰۰ رای به دست بیاورند. البته رای محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه هم بسیار بالا خواهد بود اما با توجه به انتقادات اساسی برخی اصولگرایان تندرو درباره برجام این احتمال وجود د ارد که رای ظریف حدود ۱۹۰ تا ۲۰۰ رای باشد.

میرزایی به تغییر وضعیت اعطای رای اعتماد وزیر پیشنهادی کشور در مجلس نیز اشاره کرد و گفت: با وجود آنکه در ابتدا رحمانی فضلی با انتقادات اساسی روبرو بود اما پس از رایزنی‌هایی که صورت گرفت وضعیت تا حدودی برای گزینه پیشنهادی تغییر کرده است. به نظر می‌رسد با توجه به لابی گسترده‌ای که وزیر پیشنهادی کشور در این روزها داشت، این احتمال وجود دارد که رحمانی فضلی نیز رایی بالا و حتی بیش از ۲۰۰ رای به دست بیاورد اما آقای ظریف چندان لابی نکرده است. نکته دیگر آنکه اصولگرایان نیم نگاهی به انتخابات ۱۴۰۰ نیز دارند که می‌تواند در رای رحمانی فضلی موثر باشد.

نماینده اصلاح طلب مردم ایلام در مجلس همچنین به عدم مخالفت نمایندگان با گزینه‌های پیشنهادی دفاع و دادگستری اشاره کرد و گفت: وضعیت امیر حاتمی و علیرضا آوایی وزرای پیشنهادی دفاع و دادگستری هم مساعد است و احتمالا این دو وزیر نیز رای بالایی به دست خواهند آورد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرد: از طرفی از آنجا که اصلاح طلبان، اصولگرایان  و مستقلین از عملکرد زنگنه راضی هستند به احتمال قوی آقای زنگنه موفق به کسب بالاترین رای از صحن خواهد شد.

او گفت:‌ زنگنه یکی از وزرایی است که صادقانه و با برنامه اقدامات خود را پیش برده و شناخت بسیار خوبی نیز نسبت به چالش‌های صنعت نفت در کشور دارد .

میرزایی در پایان گفت: وزیر پیشنهادی نفت برنامه‌های بسیار خوبی نیز ارائه کرد و اگر برنامه زنگنه را با دیگر وزرا مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که یکی از دقیق‌ترین و منسجم ترین برنامه‌ها از سوی زنگنه ارائه شده که در انطباق کامل با برنامه ششم توسعه و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.