| کد خبر: 142877 |

باید تلاش کرد انتخاب نخست رییس‌جمهور برای وزارتخانه‌ها رای اعتماد بگیرد

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان رییس‌جمهور بهترین‌ها را به زعم خود برای وزراتخانه‌ها معرفی کرده است، گفت: باید تلاش کنیم انتخاب نخست رییس‌جمهور برای وزارتخانه‌ها رای اعتماد بگیرند.

تین نیوز

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان رییس جمهور بهترین ها را به زعم خود برای وزراتخانه ها معرفی کرده است، گفت: باید تلاش کنیم انتخاب نخست رییس جمهور برای وزارتخانه ها رای اعتماد بگیرند.

مسعود پزشکیان با اشاره به برگزاری جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار به جای تغییر افراد اعلام کرد: به هرحال ممکن است مجلس به برخی افراد رای ندهند و این موضوع دیگری است اما من نظر خود را می گویم و تاکیدم بر این است که باید به جای جابجا کردن افراد، ساختارمان را اصلاح کنیم.

او در واکنش به اینکه آیا مجلس نباید با عدم رای اعتماد به برخی گزینه ها کابینه را اصلاح کند، تاکید کرد: در طول این 38 سال افراد بارها جابجا شدند اما آیا با این جابجایی ها ساختار را اصلاح کردیم؟! سوال این است که چرا نتوانستیم ساختارمان را  اصلاح کنیم؟ مشکل ما تغییر مدیران نیست بلکه باید علل اساسی را پیدا کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر علل مشکلات را پیدا نکنیم با تغییر افراد مشکلات حل نمی شود. بعضاً احساس می شود این مشکل افراد است و مثلا بنده به عنوان یک مسئول مشکل دارم. به این دلیل من را عزل یا جابجا می کنید اما مشکلات حل نمی شود و وضعیت ادامه می یابد.

نماینده اصلاح طلب مردم تبریز در مجلس خاطرنشان کرد: در تمام سال ها تعویض افراد همچنان ادامه یافته و اگر این مهارت را داشته باشیم مشکل را در هرجا که هست با نگاهی کارشناسی و علمی ریشه یابی کنیم و به فردی که مسئولیت را برعهده دارد بگوییم باید فلان مشکل را مرتفع کند به نتیجه خواهیم رسید.

او در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه به هرحال افراد تاثیرگذاری فراوانی دارند و به عنوان مثال مدیران دولت احمدی نژاد با مدیران دولت روحانی تفاوت دارند و اینکه چگونه می توان نقش افراد را نادیده گرفت یادآور شد: قطعاً افراد با هم متفاوت هستند و نباید تاثیر افراد را نادیده بگیریم اما تاکید ما این است که اگر سیستم درست کار کند فردی که شایستگی ندارد به صورت خودکار در عمل حذف می شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متاسفانه ما به دنبال افرادی غربال شده هستیم که هیچ ایرادی نداشته باشند و این در حالی است که ما چنین گزینه هایی را هرگز پیدا نخواهیم کرد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معتقدم روحانی آنچه در چنته داشته رو کرده و در نتیجه اگر ما هریک از وزرا را رد کنیم انتخاب دوم قاعدتاً فردی ضعیف تر از گزینه نخست خواهد بود.

او با اشاره به نحوه تایید صلاحیت هیات وزیران دولت یازدهم در مجلس نهم اعلام کرد: مخالفیم که مجلس نهم به آقای نجفی برای وزارت آموزش و پرورش رای نداد. آیا نفر دوم که معرفی شد و رای اعتماد هم گرفت قوی تر از نجفی بود؟ همچنین مجلس قبل به گزینه های متعدد برای وزارت علوم رای اعتماد نداد. سوال این است که آیا نفر دوم قوی تر از نفر اول و نفر سوم تواناتر از نفر دوم بود؟!

پزشکیان اعلام کرد: طبیعتاً وقتی یک رئیس جمهور در راستای تشکیل کابینه اقدام می کند، بهترین گزینه ها را وهله نخست معرفی می کند هم اکنون نیز روحانی با وجود تمامی عیب ها، نواقص، مشکلات، فشارها و محدودیت هایی که وجود دارد بهترین ها را به زعم خود انتخاب می کند و طبیعتاً بهترین راه این است که با آنها همراهی شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نظر شخصی اش را  می گوید نه نظر مجلس، گفت: به هرحال مجلس وظیفه نظارت دارد و طبیعتاً اگر مستندی بیّن درباره یکی از گزینه ها موجود باشد اوضاع متفاوت خواهد بود اما در نهایت باید تلاش کنیم اولاً انتخاب نخست رئیس جمهور برای وزارتخانه ها رای اعتماد بگیرند و در عین حال با نظارت دقیقه به گونه ای عمل کنیم که همه وزرا در چارچوب قانون، برنامه ها و سیاست های دولت را پیش ببرند.

پزشکیان در پایان تصریح کرد: مشکل ما این است که نظارت درست بر عملکردها نداریم و اگر نظارت دقیقی انجام می شد امروز با این مشکلات روبرو نبودیم.

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.