| کد خبر: 142844 |

اکبریان: در دوران وزارت علوی ۱۲۰ گروه تروریستی شناسایی شدند/احساس ناامنی پایین آمده است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس دستگیری ۲۰۰ نفر از قاچاقچیان کالا و ارز، کشف بیش از ۳۰۰ تن مواد مخدر صنعتی و سنتی و شناسایی بیش از ۱۲۰ گروه تروریستی را از جمله اقدامات مثبت علوی در دوران وزارت اطلاعات دولت یازدهم عنوان کرد و گفت که عملکرد علوی در چهار سال گذشته باعث افزایش شاخصهای امنیتی و کاهش احساس ناامنی در کشور شده است.

تین نیوز

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس دستگیری ۲۰۰ نفر از قاچاقچیان کالا و ارز، کشف بیش از ۳۰۰ تن مواد مخدر صنعتی و سنتی و شناسایی بیش از ۱۲۰ گروه تروریستی را از جمله اقدامات مثبت علوی در دوران وزارت اطلاعات دولت یازدهم عنوان کرد و گفت که عملکرد علوی در چهار سال گذشته باعث افزایش شاخصهای امنیتی و کاهش احساس ناامنی در کشور شده است.

عزیز اکبریان به عنوان موافق وزیر پیشنهادی اطلاعات در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) مجلس وزارت اطلاعات را یکی از ارکان‌های مهم امنیتی کشور دانست و گفت: برتری اطلاعاتی وزارت اطلاعات در مقابله با جریان‌های جاسوسی، نفوذ امنیتی خوبی را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات در کنار نیروهای مسلح ارتش سپاه بسیج نیروی انتظامی ونیروی قدس جزیره امنیتی رابه وجود آورده که وزیر اطلاعات در چهار سال گذشته نقش مهمی در این راستا داشته و توانسته به بهترین نحو این وزارتخانه را مدیریت کند.

به گفته اکبریان، براساس نظرسنجی‌ها در طول چهار سال گذشته شاخص‌های امنیتی افزایش یافته واحساس ناامنی پایین آمده است که نمونه این مدعا افزایش امنیت سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاری است.

این نماینده اصولگرا مجلس تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی را از ابتکارات دوران وزارت علوی دانست و گفت که آقای علوی در وزارت اطلاعات با حمایت از سرمایه‌گذاری برای مبارزه با مفاسد اقتصادی تلاش بسزایی کرده است که باعث شناسایی ۶۲۰ مورد پرونده اختلاس و ارتشاع در سراسر کشور و به دنبال آن بازگرداندن ۳۷ هزار میلیارد تومان از پول بیت المال شده است

وی شناسایی بدهکاران بانکی و ۲۰۰نفر از قاچاقچیان کالا و ارز و به دنبال آن بازگرداندن ۱۳.۵ هزار میلیارد را از دیگر اقدامات علوی در چهار سال گذشته عنوان و اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ تن مواد مخدر صنعتی و سنتی در این دوران کشف شده و بیش از هزار باند اشرار و مواد مخدر متلاشی شده است.

اکبریان ادامه داد: بهتر است سازمان‌هایی که امروز مشکل‌هایی برای سرمایه گذاری ایجاد کردند وهمچنین قوه‌قضائیه از وزارت اطلاعات یاد بگیرند و اقداماتی برای امنیت سرمایه گذاری انجام دهند.

نماینده کرج گفت که علوی در دوران وزارت خود نیروهای خدومی که در دولت گذشته بازنشسته اجباری شده اند را دوباره به کار گرفت افرادی که  سرمایه های کشور هستند و می‌توانند منشا خدمت باشند.

اکبریان در ادامه کشف بیش از ۱۲۰ گروه تروریستی با قصد انفجار در کشور را از دیگر اقدامات علوی دانست و گفت که امروز وزارت اطلاعات با همکاری سپاه و نیروی قدس چتر اطلاعاتی رابه وجود آورده که هر گروه تروریستی که قصد ایجاد مزاحت در کشور را داشته باشد قبل از ورود به کشور شناسایی و متلاشی می‌شود چون این اعتقاد وجود دارد که دشمن باید خارج از مرزها شناسایی شده و به داخل خانه نیاید.

وی داشتن اعتقاد به مردم سالاری دینی و نگهداشتن مردم در صحنه در کنار اعتقاد به روحیه جهادی را از جمله ویژگی های علوی دانست وگفت آقای علوی در این دوران از امنیتی شدن پدیده های غیر امنیتی جلوگیری کرد و برای عادی سازی پدیده های امنیتی اهتمام ویژه‌ای داشت.

وی در پایان با اشاره به سابقه فعالیت علوی قبل از وزارت اطلاعات از نمایندگان خواستار رای مثبت به او شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.