| کد خبر: 142797 |

کسی بهتر از بطحایی نمی‌تواند نظام رتبه‌بندی معلمان را سامان دهد

نماینده قصرشیرین و سرپل ذهاب تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش وزیری نیاز دارد که درد این حوزه را بفهمد و برگرفته از همین فضا باشد، مراحل مدیریتی را پله پله پشت سر گذاشته باشد تابتواند آسیب‌های شدیدی که آموزش و پرورش با آن مواجه است را بشناسد.

تین نیوز

نماینده قصرشیرین و سرپل ذهاب تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش وزیری نیاز دارد که درد این حوزه را بفهمد و برگرفته از همین فضا باشد، مراحل مدیریتی را پله پله پشت سر گذاشته باشد تابتواند آسیب‌های شدیدی که آموزش و پرورش با آن مواجه است را بشناسد.

 فرهاد تجری نماینده مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پشت تریبون حاضر شد و با اشاره به معضلات موجود در حوزه آموزش گفت: یکی از مسائل عمده‌ای که امروز آموزش کشور با آن روبرو است در اولویت نبودن برنامه‌ریزی‌های دولت است در نتیجه آموزش و پرورش نمی‌تواند افقی برای خود ترسیم کند در نتیجه توانایی توسعه فضاهای آموزشی را ندارد.

تجری ادامه داد : کمبود اعتبارات وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر دغدغه مدیران در همه سطوح است معضل بعدی که آموزش و پرورش با آن روبرو است، بحث مهندسی نیروهای انسانی است. برای مثال نیروهای حق التدریسی بخاطر یکسری نیازمندی به دور از توجه به نیازهای واقعی وزارت آموزش و پرورش در وزارت آموزش و پرورش جذب می‌شود و در بدنه رسوب می‌کنند و حقوق می‌گیرند اما کاری از پیش نمی‌برند .

او یکی دیگر از مشکلات این حوزه را نبود آمارهای واقعی برای برآورد نیاز آموزشی دانسته و درباره راهکاری موجود در این زمینه افزود: اولین راهکار برای حل معضلات حوزه آموزش و پرورش عزم ملی است از سوی دیگر این وزارتخانه وزیری نیاز دارد که درد این حوزه را بفهمد و برگرفته از همین فضا باشد، مراحل مدیریتی را پله پله پشت سر گذاشته باشد تابتواند آسیب‌های شدیدی که آموزش و پرورش با آن مواجه است را بشناسد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی توجه به اعتبارات دولتی را راهکار بعدی دانسته و ادامه داد: با توجه به ضرروت ریل گذاری و تربیت استعدادها و نیروهای آینده افزایش اعتبارات دولتی در این حوزه دارای اهمیت است . از سوی دیگر باید بودجه ویژه ای برای فرهنگیان تعبیه شود و اعتبارات اختصاص یافته باید مدیریت شود و از سوی دیگر سند بنیادین اموزش و پرورش دغدغه بزرگ همه ماست.

تجری با بیان اینکه بطحایی کارنامه درخشانی در حوزه آموزش و پرورش داشته است، اظهار داشت: امیدواریم با وزارت ایشان بحث معیشتی و حقوقی فرهنگیان حل شود که یکی از مطالبات آنهاست. امیدواریم ایشان که به حوزه اداری مالی اشراف دارند و طی سال‌های اخیر در سازمان برنامه و بودجه حضور داشته‌اند و از حمایت دکتر نوبخت برخودار بوده، آمدنش فرصتی باشد.

او افزود: ایشان امکانات رفاهی را از گذشته مورد توجه داشتند و تاسیس مراکز فرهنگیان را در برنامه خود دارند. بومی‌گزینی از نیروهای فرهنگیان و جلوگیری از خالی شدن مناطق محروم از نیروهای توانمند از برنامه‌هایشان است.

این نماینده موافق وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ایشان نظام رتبه‌بندی معلمان را اجرا کردند، تصریح کرد: ایشان معاون دبیرکل آموزش و پرورش بوده است و کسی بهتر از ایشان نمی‌تواند این نظام را سامان دهد.

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.