| کد خبر: 126968 |

الزام وزارت کشور به افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور را به افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی به میزان سالیانه 5 درصد با اولویت کلان شهرها و شهرهای بزرگ موظف کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، نخستین دستور کار امروز نمایندگان مجلس ادامه بررسی لایحه هوای پاک است.

نمایندگان مجلس با تصویب ماده 10 این لایحه، وزارت کشور را موظف کردند از محل درآمدهای عمومی شهرداری و بودجه عمومی خود در قانون بودجه (هر یک به میزان 50 درصد)، ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری را به میزان سالیانه 5 درصد با اولویت کلان شهرها و شهرهای بزرگ افزایش دهد.

نمایندگان مجلس همچنین تبصره ماده 9 را نیز که از جلسه قبلی باقی مانده بود به این شرح تصویب کردند که خودروهای برقی - بنزینی، موتور سیکلت ها و خودروهای الکتریکی تولید داخل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

 

مخالفت مجلس با یک فوریت طرح "اداره و نظارت بر صدا و سیما"

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب یک فوریت طرح "اداره و نظارت بر صدا و سیما" مخالفت کردند. طرح اداره و نظارت بر صدا و سیما با قید یک فوریت در جلسه علنی امروز مجلس مطرح شد.
پس از اظهار نظر نمایندگان موافق و مخالف طرح، یک فوریت آن به رای گذاشته شد که از مجموع 230 نماینده حاضر در صحن علنی 114 نفر به آن رای موافق، 66 نفر رای مخالف و 5 نفر نیز رای ممتنع دادند و 45 نماینده به رغم حضور در صحن علنی در رای گیری شرکت نکردند.
درصد آراء موافقان این طرح 49 درصد بود بنابراین یک فوریت طرح تصویب نشد و آقای لاریجانی گفت: طرح به صورت عادی در دستور کار قرار می گیرد.
 

ارجاع ماده مربوط به ضوابط‌ زیست محیطی در احداث کارخانجات به کمیسیون کشاورزی مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده مربوط به رعایت ضوابط‌ زیست محیطی کارخانه های صنایع را به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون کشاورزی مجلس ارجاع کردند.
نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 20 فروردین) مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه هوای پاک با ارجاع ماده 11 این لایحه با 149 رأی موافق، 21 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 237 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
در ماده11 این لایحه به لزوم رعایت‌ ضوابط‌ و معیارهای محیط‌زیستی در احداث‌ کارخانه ها‌ و کارگاه ها، واحدها و صنایع نفتی و گازی، واحدهای عملیات معدنی و خدماتی جدید و توسعه‌ و تغییر محل‌ و یا خط‌ تولید کارخانه ها‌ و کارگاه های‌ موجود اشاره شده است.

 

اعلام وصول سوالات سه‌گانه موسوی لارگانی از وزیر راه و شهرسازی

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی سه طرح سوال موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان از آخوندی وزیر راه و شهرسازی را اعلام وصول کرد.
غلامرضا کاتب در نشست علنی امروز (یکشنبه، 20 فروردین) مجلس شورای اسلامی، موارد اعلام وصولی را به این شرح قرائت کرد:
- سوال ملی سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان از وزیر راه و شهرسازی درباره علت واگذاری کترینگ راه آهن به شرکت خارجی.
- سوال ملی سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان از وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت رکود صنعت ساختمان و چگونگی وضعیت مسکن مهر و جایگزین آن.
- سوال ملی سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان از وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت عدم حمایت از طرح تولید ملی و اقدام به واردات ریل به رغم تولید داخلی.
- طرح انتزاع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از قوه قضاییه و الحاق آن به وزارت کشور.
- طرح الحاق یک تبصره به ماده 12 قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی کشور.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.