| کد خبر: 202929 |

آمادگی قرارگاه خاتم برای اجرای پروژه مترو اهواز

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه در خصوص پروژه مترو اهواز اعلام آمادگی می‌کنیم، گفت: تجربه خوب قرارگاه سازندگی در این زمینه وجود دارد و ۲۸۰ کیلومتر تونل پروژه مترو در دست قرارگاه است که بخش عمده‌ای از آن تکمیل شده و بخشی در دست اجرا است.

تین نیوز

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه در خصوص پروژه مترو اهواز اعلام آمادگی می‌کنیم، گفت: تجربه خوب قرارگاه سازندگی در این زمینه وجود دارد و ۲۸۰ کیلومتر تونل پروژه مترو در دست قرارگاه است که بخش عمده‌ای از آن تکمیل شده و بخشی در دست اجرا است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، سعید محمد در آیین آغاز احداث تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه اهواز که امروز (۱۲ دی‌ماه) انجام شد، اظهار کرد: مردم خوزستان هشت سال از این مرز و بوم دفاع کردند و امروز نیز با حوادث مختلف طبیعی دست و پنجه نرم می‌کنند. مشکلات اقتصادی، فشارهای زیادی به همه مردم به ویژه مردم استان خوزستان وارد می‌کند اما باوجود همه این شرایط و آلام و مصیبت‌ها، ذره‌ای از علاقه مردم به اسلام و نظام کم نشده است و همه پا در رکاب هستند و قلب‌شان برای نظام می‌تپد.

وی افزود: این موضوع، وظیفه مسئولین را دو چندان می‌کند تا خدمت‌رسانی به این مردم را بیش از پیش انجام دهند.

به گزارش ایسنا، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: هنوز آسیب‌های دوران دفاع مقدس از چهره خوزستان زدوده نشده است و دائما نیز شاهد خودنمایی گرفتاری‌ها و بلایای طبیعی هستیم. البته بخشی از این موارد، با برنامه‌ریزی صحیح می‌شود به حداقل برسد تا مردم کمتر دچار گرفتاری شوند.

محمد بیان کرد: مردم اهواز دچار مسائل عدیده‌ای هستند. مسائل این شهر و طولانی شدن روند اجرای پروژه‌های عمرانی این شهر، شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و باید تلاش‌ها در این شهر چند برابر شود.

وی با اشاره به رسالت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا تصریح کرد: همان گونه که سپاه پاسداران دوشادوش مردم بود و در هشت سال دفاع مقدس، خون فرزندان سبزپوش این مرز و بوم و مردم این سرزمین در هم آمیخته شد و در مقابل دشمن ایستادگی کردند و دشمن را پس زدند، امروز نیز سپاه پاسداران وظیفه خود می‌داند که در کنار مردم باشد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ادامه داد: سپاه خود را مدیون مردم می‌داند و همه تلاش خود را جهت پر کردن خلاءها و کمک‌رسانی انجام می‌دهد. بنابراین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در این راستا در طول ۳۰ سال، خدمات ارزنده‌ای از جمله در حوزه سدسازی در سد کرخه، سد گتوند و بخش‌های مختلفی از سدهای کارون که سپر دفاعی برای مردم خوزستان شده‌اند، را اجرا کرده است. همچنین خط انتقال آب غدیر که یکی از آرزوهای دیرین مردم این استان بود، با همکاری استانداری خوزستان و وزارت نیرو انجام شده و مراحل پایانی را طی می‌کند. همچنین در حوزه راه، راه‌آهن، توسعه صنعت نفت و گاز و بخش‌های مختلف محرومیت‌زدایی خدمات زیادی برای خوزستان انجام داده است.

محمد با اعلام آمادگی برای توسعه اهواز در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: امروز شاهد آیین آغاز احداث یکی از پروژه‌های اهواز از سه پروژه به توافق رسیده هستیم. پس از انعقاد تفاهم‌نامه اجرای سه پروژه در اهواز، در مدت زمان کوتاهی طراحی این پروژه انجام شده است و در نظر داریم این پروژه در ۱۸ ماه به سرانجام برسد.

وی بیان کرد: در حوزه فاضلاب شهری که یکی از دغدغه‌های این روزهای مردم اهواز است، نیز اعلام آمادگی می‌کنیم. در بحث حاشیه‌نشینی اهواز نیز پیشنهاداتی تهیه و به استاندار خوزستان ارائه شده است. آمادگی داریم تا دستی بر سر و روی حاشیه اهواز بکشیم تا شرایطی که در حاشیه اهواز مشاهده می‌شود و زیبنده نظام مقدس اسلامی نیست، به حداقل برسد.

به گزارش ایسنا، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا تصریح کرد: همچنین در خصوص پروژه مترو اهواز اعلام آمادگی می‌کنیم. تجربه خوب قرارگاه سازندگی در این زمینه وجود دارد و ۲۸۰ کیلومتر تونل پروژه مترو در دست قرارگاه است که بخش عمده‌ای از آن تکمیل شده و بخشی در دست اجرا است.

محمد با اشاره به پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه اهواز گفت: طرح میدان دانشگاه بسیار خوب است و ۱۱ هزار مترمربع مساحت دارد. برای پروژه میدان جمهوری که در فاصله کم با میدان دانشگاه قرار داشت، نیز پل دیگری با مساحت ۱۵ هزار مترمربع پیش‌بینی شده که به زودی اجرا خواهد شد. این پروژه‌ها به صورت EPC اجرا می‌شود. طراحی، ساخت و تأمین اعتبار آن توسط قرارگاه خاتم انجام خواهد شد. مقرر شده که بخشی از اعتبار مورد نیاز این پروژه به صورت نقدی و بخشی دیگر به صورت تهاتر ملک انجام شود.

وی تصریح کرد: لازمه اجرای پروژه شهری در زمان‌بندی مناسب این است که همه ارکان شهری در کنار هم قرار بگیرند و هدف‌شان حل مشکلات و مسائل پروژه باشد. زمانی که قرار است یک پروژه اجرا شود، روش‌های مختلف درگیر آن هستند و اگر هر کسی جزیره‌ای نگاه کند، هیچگاه پروژه‌های شهری جلو نمی‌روند. موفقیتی که در کلان‌شهرها در این زمینه حاصل شده، به این دلیل است که بالاترین مقامات مسئول شهری، هفتگی در این زمینه جلساتی در محل کارگاه برگزار و مسائل را حل و فصل می‌کردند. بنابراین این هماهنگی باید بین مسئولین شهر ایجاد شود تا شرمنده مردم نشویم. اگر مقدمات مورد نیاز که خارج از اقتدار ما است، فراهم نشود، دچار مشکلاتی می‌شویم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بیان کرد: امروز باوجود همه تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی با بضاعتی که در دست داریم، می‌توانیم با برنامه‌ریزی صحیح، بدون نیاز و وابستگی، کارهای زیادی انجام دهیم.

محمد بیان کرد: امروز افتخار می‌کنیم که ۲۸۵ پروژه در سطح کشور در دست داریم و باوجود مطالباتی که داریم، همه پروژه‌ها فعال هستند. ۲۰۰ هزار نفر نیروی انسانی در قرارگاه خاتم‌الانبیا در این پروژه‌ها کار می‌کنند. این پروژه‌ها با نگاه به داخل بومی‌سازی و با استفاده از ظرفیت پرشور جوانان در حال انجام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.