| کد خبر: 172380 |

◄ تکمیل خط 6 مترو، هزار میلیارد تومان بودجه می‌خواهد

مشروط بر تامین اعتبار، تا پایان سال 98 خط 6 مترو با تمامی 37 ایستگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت قطار شهری تهران و حومه از طی کردن قطر شهر تهران توسط مترو خط 6 خبر داد و گفت: خط 6 مترو جنوب شرق تهران را به شمال غرب آن متصل می‌کند و 65 درصد نیز پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علی امام در توضیح چرائی تاخیر در بهره‌برداری از این خط، اظهار کرد: کسری اعتبارات همواره یکی از دلایل بزرگ در اتمام پروژه‌ها است.

وی که در گفت‌وگو با این شبکه خبری سخن می‌گفت، با بیان این مطلب که فاز نخست بهره‌برداری از این خط در 10 کیلومتر انجام می‌شود، افزود: این بهره‌برداری در بخش جنوبی خط 6 و حدفاصل دولت آباد تا میدان امام حسین صورت خواهد گرفت. این کار در سایه حمایت مدیریت شهری تا پایان آبان‌ماه سال جاری ممکن خواهد شد.

علی امام با اشاره به نهایی شدن فروش 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت که مجوز آن در روزهای پایانی سال 96 به شهرداری تهران داده شده بود، افزود: این اعتبار در حساب بانک عامل است و با تخصیص آن، می‌توان برای تکمیل خط7 تا پایان سال امیدوار بود.

وی به هزینه 2400 میلیاردی ساخت خط 6 مترو اشاره داشته و گفت: برای تکمیل کار حدود هزار  میلیارد تومان دیگر به اضافه 110 میلیون یورو نیاز هست تا این خط به طر کامل به مرحله بهره‌برداری برسد. بیش‌تر بحث خرید تجهیزات است ک نیاز به ارز دارد.

مدیرعامل شرکت قطار شهری تهران و حومه، خاطرنشان کرد: مشروط بر تامین اعتبار، تا پایان سال 98 خط 6 مترو با تمامی 37 ایستگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.