| کد خبر: 256283 |

در هشتمین نشست ستاد مراکز لجستیک کشور انجام شد

بررسی کلیات پهنه بندی ۲۸ مرکز لجستیک کشور

مکان‌یابی ۲۸ مرکز لجستیک در کشور، مرکز لجستیک اراک و مرکز لجستیک زاهدان در هشتمین جلسه ستاد مراکز لجستیک بررسی و تعیین تکلیف شد.

تین نیوز

مکان یابی ۲۸ مرکز لجستیک در کشور، مرکز لجستیک اراک و مرکز لجستیک زاهدان در هشتمین جلسه ستاد مراکز لجستیک بررسی و تعیین تکلیف شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، هشتمین نشست ستاد مراکز لجستیک کشور، به ریاست شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل و دبیر ستاد مراکز لجستیک کشور و با حضور اعضای اصلی ستاد و سایر مدعوین برگزار شد.

در این نشست معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی ضمن لزوم توجه سازمان های مسئول به جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد مراکز لجستیک اشاره داشت که راه اندازی مراکز لجستیک یکی از سیاست های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی است و بر سرعت بخشیدن به اقدامات و ایجاد زمینه مساعد برای سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکید کرد.

افندی زاده اظهار کرد: با عنایت به موضوعات شناسایی شده در حوزه لجستیک، توسعه مراکز لجستیک از طریق ایجاد نگرش شبکه ای و یکپارچه سازی بین شیوه های مختلف حمل ونقل، منجر به رفع مواردی از قبیل الگوی نامتوازن توزیع بار و عدم استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی در این بخش، خواهد شد.

وی همچنین مطرح کرد: مراکز لجستیک ضمن ارایه امکانات و خدمات زیربنایی، خدمات عمومی (لجستیک پایه) و خدمات ارزش افزوده در نهایت می بایست در جهت بهینه سازی فرآیندها و کاهش هزینه ها عمل کنند.

در این جلسه گزارشی از مطالعات مکانیابی مراکز لجستیک اراک، زاهدان و کلیات طرح پهنه بندی ۲۸ مرکز لجستیک در کشور ارایه شد. 

ابتدا مطالعات مکان پیشنهادی استان مرکزی برای ایجاد پارک لجستیک عمومی اراک با توجه به جامعیت، موافقت و هماهنگی حداکثری مسؤولین استانی، وزارت صمت و اعضای ستاد مراکز لجستیک کشور ، تایید شد. همچنین با توجه به لزوم فاز بندی اجرای پروژه تاکید بر تقسیم بندی اراضی و اخذ مجوزهای لازم صورت پذیرفت. 

در ادامه کلیات پهنه بندی ۲۸ مرکز لجستیک توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ارایه و موضوع برای بررسی های بیشتر و تعیین مکان دقیق در هر پهنه، به شورای برنامه ریزی استان های مربوطه ارجاع شد.

در پایان، با ارایه گزارش شرکت راه آهن ج.ا.ا در خصوص مکانیابی دهکده لجستیک زاهدان، ضمن توجه به ضرورت ایجاد این دهکده لجستیک و تدقیق مکانیابی آن با نگاه ملی و همکاری شرکت راه آهن ج.ا.ا و مسؤولین استانی مورد تاکید قرار گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.