| کد خبر: 263442 |

پروژه مونوریل قم توجیه اقتصادی و فنی ندارد

رییس شورای اسلامی شهر قم نداشتن توجیه اقتصادی و فنی را مهم ترین دلیل تکمیل نشدن پروژه مونوریل دانست و گفت: اگر این پروژه تا پردیسان ادامه پیدا کند توجیه خواهد داشت.

تین نیوز

رییس شورای اسلامی شهر قم نداشتن توجیه اقتصادی و فنی را مهم ترین دلیل تکمیل نشدن پروژه مونوریل دانست و گفت: اگر این پروژه تا پردیسان ادامه پیدا کند توجیه خواهد داشت.

سرنوشت مونوریل قم در دست یک شرکت اصفهانی


به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محسن محرری در پاسخ به ابهامات ایجادشده در مورد پروژه مونوریل و نظر مدیریت شهری در این خصوص، اظهار داشت: مدیریت شهری از زمان آغاز این پروژه ملی، پیگیر اجرایی شدن آن بوده اما تا امروز این پروژه فراز و نشیب های زیادی را طی کرده است.

وی مشکلات این پروژه مبنی بر توقف و یا ادامه آن را موردتوجه قرارداد و افزود: این پروژه از روز اول پروژه ای ملی و دولتی تعریف شده و تکلیفی برای شهرداری در جهت تأمین منابع مالی آن ذکر نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: شهرداری امکان تأمین مالی این پروژه را نداشته و نمی توانند سایر پروژه های عمرانی و خدماتی را برای تکمیل این پروژه متوقف کند و تأمین بودجه پانزده هزار میلیارد تومانی در توان شهر و استان قم نیست.

وی مطالبه مردمی در خصوص تعیین تکلیف پروژه مونوریل و تکمیل آن را به حق دانست و تصریح کرد: تکمیل و راه اندازی مسیر ۸/۶ کیلومتری پروژه مونوریل از فرهنگیان تا مصلی به هیچ وجه از نظر فنی، حمل ونقلی و اقتصادی در جهت مصلحت شهر نیست و قطعاً با استقبال مردم مواجه نخواهد شد.

محرری نداشتن توجیه اقتصادی و فنی را مهم ترین دلیل تکمیل نشدن این پروژه طی سال های گذشته دانست و ادامه داد: اگر این پروژه تا پردیسان ادامه پیدا کند و دولت منابع مالی آن را به صورت ملی و یا تهاتر تقبل نماید، توجیه خواهد داشت.

وی با اشاره به تأکید اعضای شورای اسلامی شهر مقدس قم مبنی بر اساس مطالعات امکان سنجی انجام پروژه مونوریل تا پردیسان در تصمیم نهایی و جمع بندی مدیریت شهری، تصریح کرد: پس از انجام فراخوان های قانونی که در روزنامه های کثیرالانتشار انجام گرفته، مقرر شد ادامه پروژه مونوریل تا پردیسان در نتایج امکان سنجی مطالعات مدنظر تا پایان آذرماه نتیجه مطالعه تحویل مدیریت شهری گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: انتخاب شرکت فوق پس از برگزاری فرآیند قانونی و سپس بررسی پیشنهادات دریافتی توسط کمیته ارزیابی فنی و ناظر شورای اسلامی شهر انجام و شرکت مشاور با کمترین قیمت و بالاترین امتیاز فنی مشخص گردید.

محرری اضافه کرد: مشاور موردنظر همچنین دارای گواهینامه تشخیص صلاحیت معتبر در تخصص گروه راه و ترابری، تخصص سیستم های ریلی (راه آهن)، رتبه یک از سازمان برنامه وبودجه کشور و مشاور پروژه قطار سریع السیر اصفهان-قم-تهران بوده است.

وی گفت: تعیین تکلیف مونوریل برای مدیریت شهری موضوعی مهم و دارای اولویت ویژه است و در تصمیم نهایی تنها مصلحت شهر و مردم لحاظ می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.