| کد خبر: 260857 |

وزیر راه و شهرسازی:

بذرپاش: با احداث فرودگاه قم موافق هستیم

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح فرودگاه قم گفت: در این خصوص دستورهای لازم به سازمان هواپیمایی کشوری داده و مجوز نیز صادر شده و ما با احداث فرودگاه در قم موافقت داریم.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح فرودگاه قم گفت: در این خصوص دستورهای لازم به سازمان هواپیمایی کشوری داده و مجوز نیز صادر شده و ما با احداث فرودگاه در قم موافقت داریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهرداد بذرپاش عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری استان در تالار کرامت استانداری ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: در رابطه با طرح فرودگاه قم، موضوع تامین مالی، مهم ترین بحث است.

 

وی افزود: منطقه آزاد سلفچگان در خصوص تامین مالی این طرح قول مساعد داده است، از این رو نباید در میانه اجرای آن مشکلی به وجود آورد.

بذرپاش همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: هماهنگی های لازم با سازمان هواپیمایی کشوری انجام شده، جلسه های مربوطه در تهران تشکیل شود، و طرح فرودگاه قم تا رسیدن به مراحل نهایی به صورت مرحله به مرحله پیش برود.

وزیر راه در بخش دیگری از سخنان طرح منوریل قم را نیز مورد توجه قرار داد و بیان داشت: از ابتدا این طرح بر عهده شهرداری قم بوده است. هر جمع بندی که مجموعه استان انجام دهند، ما نیز در دولت موافقت می کنیم.

وی گفت: الان سازه های طرح ساخته شده، اگر می خواهیم آن را تکمیل کنیم، قرارداد را با شرکای چینی نهایی خواهیم کرد.

بذرپاش با بیان اینکه منوریل در حوزه استحفاظی وزارت راه نیست خاطرنشان کرد: این طرح برای شهرداری قم است، وزارت راه برای آن وقت خاصی را هم صرف نکرده، هر تصمیمی که شورای برنامه ریزی استان بگیرد، دولت هم موافق است.

وزیر راه اظهار کرد: اگر برای سازه های احداث شده، نیازمند واگن هستیم، با پیمانکار مذاکره کنیم، در غیر این صورت، جمع بندی نهایی توسط استان انجام شود.

وی گفت: با توجه به اینکه تولیت حرم حضرت معصومه (س) با بخشی از طرح منوریل که در مجاورت حرم است، مخالفتی ندارند، باید موانع فنی و مسائلی که در خصوص تامین ناوگان و واگن است، را پیگیری کنیم.

وزیر راه تصریح کرد: استانداری و مجموعه دستگاه های مرتبط استان دو سه ماه به طور جدی وقت بگذارند، طرح را تعیین تکلیف کنند، تا به تدریج مشکل های طرح را مرتفع کنیم.

وی گفت: بررسی های کارشناسانه را انجام دهید، و اگر مشکلی وجود دارد، به شکل صریح و صادقانه مردم را در جریان بگذارید.

بذرپاش یادآور شد: طبق گفته شهردار قم، مسیر در نظر گرفته شده برای منوریل، از ابتدا اشتباه بوده، باید این سازه ها را به سمت شرق شهر منتقل کنیم.

وزیر راه در بخش دیگری از سخنان با اشاره به اینکه طرح قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان ۱۰ درصد پیش فیزیکی دارد افزود: زیرسازی قم به اصفهان قدری کامل تر شده، و طرح را کامل دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه اقدام های لازم برای تمدید فایناس انجام شده گفت: پیمانکار این طرح یکی از شرکت های چینی است، طرح قطار سریع السیر تهران به مشهد نیز با یک شرکت دیگر امضا خواهد شد.

وی در ادامه پیگیری طرح قطار سریع السیر را دستور رئیس جمهور دانست و گفت: منابع طرح را از جای دیگری تامین می کنیم، که کریدور زنجیره قطار سریع السیر کشور از مشهد به تهران و از تهران به اصفهان تا شیراز و بندعباس به دریا وصل شود.

وی ادامه داد: از این طرف نیز به تبریز و غرب کشور و مرز ترکیه اتصال پیدا کند.

بذرپاش با بیان اینکه تکمیل کریدورهای غربی و شرقی و شمالی و جنوبی یکی از کارهای این روزهای وزارت راه و شهرسازی است خاطرنشان کرد: این اقدام از نظر نقل و انتقال مسافر و بار اهمیت زیادی دارد، کریدور شرق کشور از چابهار به سمت سرخس در حال اجراست.

وی ادامه داد: چابهار به زاهدان و زاهدان به سرخس به صورت ریلی و از آغاز کریدور شمال به جنوب، شرق کشور است.

بذرپاش خاطرنشان کرد: کریدور شمال به جنوب، مرکز کشور نیز از بندر شهید رجایی تا بافق و یزد و تهران و رشت ادامه پیدا می کند، طرح جدید رشت تا آستارا که با روس ها توافق کرده ایم، تا آذربایجان می رود.

وی در ادامه افزود: تا پایان مهرماه سال جاری رشت تا بندر کاسپین و دریای خزر به پایان می رسد، در نتیجه اتصال بندرعباس و دریای جنوب به بندرکاسپین و دریای شمال را خواهیم داشت.

این عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: تا زمانی که رشت تا آستارای زمینی تمام شود، هدف گذاری شده که رشت به کاسپین نیز به اتمام برسد.

وزیر راه خاطرنشان کرد: کریدور شمال به جنوب، غرب کشور از بندر حضرت امام (ره) آغاز می شود که محل تخلیه و بارگیری بسیاری کالاهای اساسی است.

وی ادامه داد: کریدور شمال به جنوب، غربی کشور از بندر امام تا مرز بارزگان ادامه یافته و از کشور خارج می شود.

وی با اشاره به کریدور شرق به غرب کشور گفت: این کریدور از ترکمنستان و از سمت سرخس وارد خاک ایران می شود، و تا مشهد، تهران و تبریز ادامه پیدا کرده و از مرز رازی به ترکیه می رود، که در حال تکمیل آن هستیم.

بذرپاش همچنین کریدور نوار ساحلی جنوب را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: این کریدور از مرز شلمچه آغاز، و به مرز پاکستان می رسد، ۱۸۶۰ کیلومتر نوار ساحلی جنوبی کشور را تشکیل می دهد.

وی اضافه کرد: حدود ۶۰۰ کیلومتر این کریدور باقیمانده مانده، در تلاش هستیم تا پایان دولت سیزدهم، کل نوار ساحلی را به پایان برسانیم.

وزیر راه همچنین با یادآوری اینکه ۲۷ طرح ساحلی تصویب شده و به قم نیز تعلق می گیرد گفت: کارهای مقدماتی در حال انجام است، مسیر مصوبه ها و مکان یابی نیز با چهار استاندار مراحل پایانی را طی می کند.

وی افزود: استان هایی مانند قم که فاقد اتصال به دریای آزاد جنوب هستند، یکی از پهنه های سرزمینی جنوب را به این استان ها اختصاص دادیم.

وی بیان کرد: مدیریت آن نیز به عهده استان است، پنج هزار تا ۱۰ هزار هکتار زمین واگذار می شود، طرح های پتروشیمی هم در این پهنه های سرزمینی باید احداث شود، نام گذاری شهرک نیز به استان محول شده است.

در پنجمین روز هفت دولت طی آیینی با حضور وزیر راه وشهرسازی ۴۰۴ طرح با اعتبار ۹۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی ۲ هزار و ۹۶۰ تَن در قم به بهره برداری رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    مگر مجلس تصویب نکرد که فرودگاه جدیدی ساخته نشه. از پنجاه فرودگاهی که قبلا ساختید چند تاش سود میده؟