| کد خبر: 260807 |

بهره برداری از واحدهای نوسازی شده در بافت‌ های فرسوده ۶ کلانشهر

آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام کرد: تعداد واحدهای در دست نوسازی بافت های فرسوده به ۱۴۷ هزار و ۹۰۰ واحد رسیده است.

تین نیوز

آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام کرد: تعداد واحدهای در دست نوسازی بافت های فرسوده به ۱۴۷ هزار و ۹۰۰ واحد رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه وشهرسازی، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، در خصوص افتتاح های هفته دولت مربوط به عملکرد نوسازی بافت های فرسوده شهری، گفت: هم زمان با هفته دولت با حضور رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، بیش از یکصد هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور به بهره برداری رسید که بخشی از این واحدها به تعداد ۱۹ هزار و ۱۸۹ واحد مربوط به مسکن نوسازی شده و احداثی در بافت های فرسوده شهری بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز واحدهای نوسازی شده در بافت های فرسوده شهرهای تهران، مشهد، شیراز، بندر عباس و بوشهر با حضور استانداران در قالب برنامه کشوری افتتاح ۱۰۰ هزار واحد با حضور رئیس جمهور بهره برداری شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه در چند سایت نمونه در محله نظام آباد شهر تهران و دیگری در محله سیس آباد در حاشیه شهر مشهد و در شهرهای شیراز، بندرعباس، یاسوج و بوشهر به عنوان سایت های نمونه نوسازی بافت های فرسوده افتتاح شد، یادآور شد: نزدیک به یک پنجم افتتاح های هفته دولت مربوط به نوسازی بافت های فرسوده بود که تلاش می کنیم تا در سال های آینده این رقم افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حاضر، ساخت مسکن در بافت فرسوده به ۱۴۶ هزار و ۷۰۰ واحد رسیده است که این تعداد واحدها شامل ۴۰ هزار و ۵۲۲ پروژه در ۳۷۳ شهر است.

آیینی رشد صدور پروانه ساختمانی در شهر تهران طی مرداد امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در ۱۲۷ شهر را افزایشی اعلام کرد و گفت: در مجموع رشد صدور پروانه ساختمانی در ۵ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است.

وی آمار صدور پروانه ساختمانی را برای شهر تهران در مردادماه معادل ۱۱۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد و گفت: برای شهر تهران در ۵ ماه نخست امسال رشد ۱۴۲ درصدی ثبت شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تشکر از استانداران تمامی استان ها و شهرداران ۳۷۳ شهر که در نوسازی بافت فرسوده همراهی می کنند، گفت: بیش از ۷۰ درصد پروانه ها در بافت فرسوده به واحدهای یک تا ۳ طبقه تعلق گرفته و این ها حاکی است که در بافت فرسوده، نگاه ها به سمت تراکم کم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.