| کد خبر: 246229 |

سرمایه گذار اولیه فرودگاه قم تاکنون برنامه ای برای تکمیل ندارد

معاون عمرانی استاندار قم گفت: همچنان در حال رایزنی با سرمایه گذار اولیه فرودگاه قم هستیم که متأسفانه تا به امروز برنامه‌ای از سوی مجموعه ارم کیش برای تکمیل فرودگاه ارائه نشده است.

تین نیوز

معاون عمرانی استاندار قم گفت: همچنان در حال رایزنی با سرمایه گذار اولیه فرودگاه قم هستیم که متأسفانه تا به امروز برنامه‌ای از سوی مجموعه ارم کیش برای تکمیل فرودگاه ارائه نشده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، ابراهیم معتمدی عصر دوشنبه در نشست خبری استاندار قم که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در سالن کرامت برگزار شد در خصوص پروژه فرودگاه قم اظهار داشت: در مجموعه دولت وفاق کاملی برای ضرورت وجود اصل فرودگاه آن هم به صورت بین المللی وجود دارد و جلسات مختلفی در این زمینه برگزار شد و سازمان هواپیمایی کشور نیز به این نتیجه رسید که قم ظرفیت داشتن فرودگاه بین المللی را دارد.

معاون امور عمرانی استاندار قم عنوان داشت: مشکلی که در ادامه مسیر وجود دارد این است که سرمایه گذار اولیه ای در این پروژه حضور دارد و قرار بود تکمیل فرودگاه قم از سوی مجموعه ارم کیش صورت گیرد اما این مسئله را مطرح کردند که به جهت تأمین منابع، اعتباری وجود ندارد و از دولت نیز این زمینه درخواست کمک شد.

معتمدی ابراز داشت: فارغ از اینکه مقصر اصلی در این پروژه کیست، به نظر می‌رسد شرایط برای ادامه مسیر با این سرمایه گذار وجود ندارد هر چند تلاش می‌شود با همین سرمایه گذار اولیه به توافق نهایی برسیم.

وی عنوان کرد: همچنان در حال رایزنی با مجموعه ارم کیش هستیم هر چند که مهلت برای مذاکره نیز حدی دارد و متأسفانه تا به امروز برنامه‌ای از سوی مجموعه سرمایه گذار ارائه نشده است.

معاون امور عمرانی استاندار قم اضافه کرد: در صورتی که سرمایه گذار اولیه پاسخی در زمینه تکمیل فرودگاه ندهد هم دولت و هم بخش خصوصی داخلی و خارجی آماده تکمیل این پروژه هستند.

تکمیل فرودگاه قم قطعی است

وی تاکید کرد: فرودگاه در بحث اقتصاد شهری نقش اساسی دارد و شهری که زائر پذیر باشد و فرودگاه نداشته باشد منطقی نیست و فارغ از مسائل حاشیه‌ای تکمیل این پروژه قطعی است.

معتمدی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: اکثر پروژه‌هایی که شهر قم در حال اجرا است در زمینه تملک مشکلاتی دارند و این کار سخت و هزینه بری است و این امر در محدوده هسته مرکزی شهر قم مشکلات بیشتری دارد.

وی با اشاره به برخی از مصوبات سفر رئیس جمهور به قم در حوزه پروژه‌های شهری بیان داشت: اختصاص زمین‌های ۴۲ و ۳۸ هکتاری برای سکونتگاه‌های غیر رسمی همانند اسماعیل آباد، خانوارهای زیر دکل فشار برق قوی از جمله این مصوبات در این حوزه بوده است.

معاون امور عمرانی استاندار قم بیان داشت: ده پروژه کلان در محدوده حرم مطهر و هسته مرکزی شهر قم داریم که اگر اجرایی شود مشکلات زیادی از شهروندان و زائران حل می‌شود که از جمله آنان تملک ۷۰ پلاک در محدوده هسته مرکزی و اطراف حرم، ساماندهی قبرستان نو و شیخان، پارکینگ شرقی حرم، تکمیل توسعه چهل اختران و منطقه دروازه ری است که برای اتمام این پروژه‌ها برنامه‌های مدونی وجود دارد.

وی افزود: پروژه‌های نیمه کاره‌ای در مرکز شهر قم همچنان مانده است که از جمله آن می‌توان به پروژه شهید کاظمی اشاره کرد که در صورت حل و فصل آن می‌تواند مشکلات پارکینگ و تردد شهروندان در هسته مرکزی شهر قم را حل کند.

معتمدی ابراز داشت: توسعه پارکینگ شرقی و بافت تاریخی از جمله مباحثی است که مورد اختلاف است و بر اساس جلسات کارشناسی که با نهادهای مسئول از جمله شهرداری و میراث برگزار شد ۲۲۰ هکتار در محدوده بافت تاریخی قرار گرفت.

معاون استاندار قم گفت: برای تکمیل صحن شرقی حرم مطهر ۶۰ میلیارد تومان جذب شد که ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز در حال تخصیص است و ۴۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است و در این زمینه اقدامات در حال نهایی شدن است که در این حوزه و در مجموع بخش عمده اعتبارات مصوبات سفر به استان تخصیص می‌یابد و ۹۰ درصد پیشرفت داریم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.