| کد خبر: 228890 |

افزایش ۲۸۲ درصدی جابجایی مسافر با ناوگان عمومی قم در نوروز ۱۴۰۰

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: در طرح نوروزی ۱۴۰۰ از ۲۵ اسفندماه پارسال تا ۱۵ فروردین‌ماه جاری، بیش از ۸۴ هزار مسافر توسط ناوگان عمومی قم جابه‌جا شده اند که نسبت به نوروز سال ۹۹، ۲۸۲ درصد افزایش نشان می دهد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: در طرح نوروزی ۱۴۰۰ از ۲۵ اسفندماه پارسال تا ۱۵ فروردین‌ماه جاری، بیش از ۸۴ هزار مسافر توسط ناوگان عمومی قم جابه‌جا شده اند که نسبت به نوروز سال ۹۹، ۲۸۲ درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، محمدحسن کلهری در این زمینه افزود: در طرح نوروزی سال گذشته، ۲۲ هزار مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم جابه‌جا شدند.

وی بیشترین تعداد مسافر جابه‌جا شده با ناوگان عمومی در طرح نوروزی ۱۴۰۰ در استان قم را مربوط به ناوگان اتوبوس‌رانی عنوان و بیان کرد: بیش از ۴۹ هزار نفر از مسافران نوروزی در استان قم توسط ناوگان اتوبوسی جابه‌جا شده‌اند.

کلهری تعداد مسافران جابه‌جا شده در همین مدت را توسط دیگر ناوگان عمومی حمل‌ونقل مسافر جمعا ۳۴ هزار و ۸۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد بیش از ۳۳ هزار و۸۵۰ نفر از ناوگان مینی‌بوس و ۱۰ هزار و ۹۸۰ نفر نیز از ناوگان سواری کرایه استفاده نموده‌اند.

وی در ادامه به تعداد تردد استانی در بازه زمانی نوروز ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: ترددهای صورت گرفته ۲ میلیون و ۵۱۲ هزار خودرو بوده است که این میزان در نوروز ۹۹، ۹۹۳ هزار و ۱۶۰ خودرو بود.

به گفته وی، میزان تردد صورت گرفته در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۵۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری قم بیشترین میزان تردد صورت گرفته در سطح محورهای استان قم را مربوط به آزادراه تهران – قم با حجم تردد ۶۷۲ هزار و۵۳۴ خودرو عنوان کرد و افزود : آزادراه قم – تهران با حجم ۶۵۶ هزار و ۹۹۰ و بزرگراه قم – سلفچگان با حجم تردد ۴۵۴ هزار و ۱۱۳ تردد خودرو، به ترتیب بیشترین میزان ترافیک را داشته‌اند.

وی کمترین میزان ترافیک ثبت شده در سامانه‌های تردد شمار جاده‌ای استان را مربوط به محور دستجرد – سلفچگان با حجم تردد ۲۲ هزار و ۴۷۶ دستگاه خودرو عنوان و اضافه کرد: محورهای سلفچگان – دستجرد با حجم ۲۶ هزار و ۶۵ دستگاه خودرو و جاده قدیم کاشان – قم با حجم ۲۶ هزار و ۷۲۷دستگاه خودرو، به ترتیب کمترین میزان ترافیک را داشته‌اند.

وی گفت: در این مدت بیش از یک هزار و ۲۸۰ مورد کنترل ناوگان عمومی حمل‌ونقل مسافر در سطح راه‌های استان صورت گرفته که نسبت به ثبت و اعمال قانون بیش از ۲۴۰ مورد تخلف اقدام شده است.

کلهری بیان کرد: انجام ۶۲ مورد بازدید از مساجد، نمازخانه‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی و رفاهی و ثبت ۹ مورد تخلف برای اعمال قانون از جمله اقدامات ناظران و بازرسان این اداره کل بوده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.