| کد خبر: 213068 |

شهردار قم: ۱۸۰ دستگاه اتوبوس شهری تا پایان امسال بازسازی می‌شود

شهردار قم از برنامه‌ریزی برای بازسازی ۱۸۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال خبر داد و گفت: در مرحله نخست قرارداد بازسازی ۸۰ دستگاه اتوبوس در سال گذشته در قالب مناقصه منعقد شده که ۱۰ دستگاه نخست به شهرداری تحویل و وارد ناوگان می‌شود.

تین نیوز

شهردار قم از برنامه‌ریزی برای بازسازی ۱۸۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال خبر داد و گفت: در مرحله نخست قرارداد بازسازی ۸۰ دستگاه اتوبوس در سال گذشته در قالب مناقصه منعقد شده که ۱۰ دستگاه نخست به شهرداری تحویل و وارد ناوگان می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدمرتضی سقاییان‌نژاد درگفت و گویی، با اشاره به اهمیت به‌روز رسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اظهار داشت: برای حل مسائل زیست ‌محیطی نیازمند به ناوگانی پویا و زنده برای خدمت‌رسانی در سطح شهر هستیم.

وی به مشکلات تحریم و تولیدات داخلی در حوزه حمل‌ونقل عمومی اشاره کرد و افزود: امروز خرید هر دستگاه اتوبوس جدید برای شهرداری بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه در پی دارد که می‌بایست به راهکارهای جایگزین به‌جای خرید توجه کنیم.

شهردار قم بازسازی اتوبوس‌های غیرفعال در ناوگان اتوبوسرانی را بهترین جایگزین خرید اتوبوس دانست و تصریح کرد: بازسازی هر اتوبوس در حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه داشته و رعایت شاخصه‌های زیست‌محیطی و نصب تجهیزات جانبی نظیر کولر در این بازسازی‌ها لحاظ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بازسازی ۱۸۰ دستگاه اتوبوس نسبت به خرید هزینه‌ معقول‌تری برای شهرداری در پی خواهد داشت و تا ۶ سال نیز می‌تواند در ناوگان فعالیت کند.

سقائیان‌نژاد تعداد اتوبوس‌های موردنیاز ناوگان اتوبوسرانی شهر قم را بیش از۴۰۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: تعدادی اتوبوس در سال گذشته خریداری‌ شده و ۱۸۰ دستگاه اتوبوس نیز امسال بازسازی‌شده و به ناوگان اضافه می‌شود.

شهردار قم با ابراز امیدواری از تأمین حداقل ۴۰۰ دستگاه موردنیاز ناوگان اتوبوسرانی تا پایان سال گفت: امیدواریم قراردادهای مابقی اتوبوس‌ها نیز تا پایان سال قطعی شده و ناوگان اتوبوسرانی قم برای سال ۱۴۰۰ با تمام ظرفیت به مدار وارد شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.