| کد خبر: 182768 |

صنعت قم بهترین فرصت سرمایه‌گذاری

صنعت قم بهترین فرصت سرمایه‌گذاری در قلب ایران است.

تین نیوز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بخش صنعت استان با ظرفیت‌های مناسب به‌منظور ایجاد چرخه تولید محصول و امکانات مطلوب برای فعالیت‌های اقتصادی، بهترین فرصت سرمایه‌گذاری در قلب کشور است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از ایرنا، محمود سیجانی  بیان کرد: نزدیکی قم به تهران به عنوان بزرگ‌ترین بازار مصرف کشور یکی از عوامل رونق سرمایه‌گذاری در بخش تولید این استان است.

وی افزود: اتصال به مهم‌ترین راه‌های حمل و نقل کشور در بخش جاده‌ای و ریلی و هم‌چنین نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی امام از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت قم است.

وی ادامه داد: هم‌چنین زیرساخت‌های مناسب مانند گاز، برق، آب، مخابرات و سایر امکانات مورد نیاز تولیدکنندگان در شهرک‌های صنعتی استان و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان فراهم است و آنان می‌توانند از این ظرفیت برای رونق بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی خود استفاده کنند.

سیجانی گفت: وجود گسترده مراکز علمی و دانشگاه‌های تخصصی حوزه صنعت، از دیگر مزایای قم در این بخش است که می‌تواند نیروی انسانی ماهر مورد نیاز واحدهای صنعتی را تربیت کند.

وی بیان کرد: قم در زمینه بسیاری از صنایع فرهنگی هم‌چون صنعت چاپ و نشر جزو استان‌های نخست کشور است و گسترش سرمایه‌گذاری در این بخش با توجه به جایگاه علمی و مذهبی استان، می‌تواند درآمدزایی مناسبی درپی داشته باشد.

وی ادامه داد: هم‌چنین وجود مواد معدنی و محصولات کشاورزی متنوع در قم، زمینه فعالیت‌های اقتصادی گسترده در بخش ایجاد صنایع فرآوری مواد معدنی و صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در این استان را به وجود آورده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: صنایع بومی شده در استان هم‌چون کفش و دمپایی، چوب، سنگ، صنایع‌پلاستیک، لاستیک و صنایع‌فلزی از دیگر ظرفیت‌های صنعتی و معدنی استان هستند که می‌توان با ایجاد خوشه‌های صنعتی و ارتقا فناوری واحدهای صنعتی تولید کننده آن، نسبت به توسعه و گسترش سرمایه در این بخش با سرمایه‌گذاری مناسب اقدام کرد.

دوهزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود 90 درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ هم‌چنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه، قنوات و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.