| کد خبر: 18217 |

◄ واگن های یخچال دار؛ فرصتی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی ریلی

تین نیوز | شنیده ها حاکی از این است که بعضی از صادرکنندگان از نبود واگن های یخچال دار در حمل و نقل ریلی گلایه مند هستند.

به گزارش تین نیوز در دنیای سراسر رقابت امروز، موفقیت در بازارهای جهانی در گرو درک و شناخت از امکانات موجود و بهره گیری بهینه از آن ها در زمان مناسب است. این درک در کشور ما که سالیان دراز با تکیه بر درآمدهای نفتی برنامه ریزی کرده و اکنون با محدودیت های بین المللی، بحران های ارزی، تورم و ضعف مدیریت دچار چالش هایی شده ضروری تر به نظر می رسد.

عبدالکریم حسین زاده، عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نباید توسعه حمل و نقل ریلی به کریدورهای درون سرزمینی محدود شود، گفت: دولت باید برنامه عملیاتی برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل ریلی ارائه کند چرا که به لحاظ قانونی کمبود نداریم و شاخص های لازم برای این امر در برنامه پنجم توسعه موجود است.

در این رابطه محسن پور سید آقایی، مدیر عامل شرکت راه آهن در خصوص علت این مشکل بیان کرد: شرکت راه آهن به سه دلیل فعلا قادر به سرمایه گذاری در خصوص واگن های یخچال دار نیست.

1- منع قانونی: براساس قانون، شرکت راه آهن نمی‌تواند واگن خریداری کند.
2- مشکلات فنی: به دلیل اینکه باید برای حمل به کشورهای آسیای میانه بوژی تعویض شود که فعلا شرایط استفاده از این واگن‌ها موجود نیست.
3- همخوان نبودن واگن ها و خطوط ریلی: واگن‌های راه آهن، اروپایی است و با خط ریلی کشورهای آسیای میانه همخوانی ندارد.

مدیر عامل راه آهن در ادامه با بیان ضرورت ورود بخش خصوصی  و سرمایه گذاری دراین حوزه ابراز داشت: دولت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای خرید کانتینرهای ریلی یخچال‌دار حمایت می‌کند، بخش خصوصی باید وارد این حوزه شود و در آن سرمایه گذاری کند.

شایان ذکر است پیش از این رئیس جمهور با اشاره به اینکه زیر بناهای کشور برای حضور همه جانبه مردم در عرصه های مختلف مهیاست، گفت: دولت تولید کننده، صنعت گر و سرمایه گذار خوبی نیست ولی می تواند زمینه های لازم برای سرمایه گذاری را فراهم کند و معتقد است که در همه عرصه ها کار باید به مردم واگذار شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.