| کد خبر: 177809 |

◄ ناوگان ریلی قم در خدمت کالاهای کشاورزی

​استفاده از ظرفیت خطوط ریلی قم برای کاهش هزینه حمل‌ونقل در دستور کار قرار گرفت.

تین نیوز

استفاده از ظرفیت خطوط ریلی قم برای کاهش هزینه حمل‌ونقل در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، مهرداد غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم گفت: در خصوص تأمین نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی و استفاده از ناوگان ریلی در نظر گرفته شد که راه‌آهن شرکت‌هایی را که در این زمینه فعال هستند را به جهاد کشاورزی معرفی کند تا قراردادی با آن‌ها بسته شود تا ۲ هزار و ۵۰۰ تن نهاده، ذرت و مواد شیمیایی را از طریق خطوط ریلی وارد استان کنند.

او تاکید کرد: از طریق کامیون و حمل‌ونقل جاده‌ای تاحدودی مشکل استان را مرتفع کرده‌ایم اما باید از ظرفیت بالای استان استفاده کنیم زیرا با استفاده از ظرفیت خطوط ریلی می‌توان کمترین مشکل را ایجاد کرد و استفاده از آن تنها مربوط به موارد بحرانی نیست بلکه در شرایط عادی نیز از آن استفاده می‌شود.

هم‌چنین رضا سیار، فرماندار قم نیز از اتصال سیلوی قم به راه‌آهن با هزینه 28 میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش ایسنا او در بیست و یکمین جلسه کارگروه تنطیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات عنوان کرد: تعرفه حمل‌ونقل بار در تعیین قیمت کالاها اثرگذار است، از این رو  استفاده از ناوگان ریلی در حمل‌ونقل کالا مقرون به صرفه است و باید تمهیدات لازم در استفاده از ظرفیت ریلی صورت پذیرد.

او تصریح کرد: در جهت ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ونقل و تسهیل در انتقال کالاهای اساسی، اتصال سیلوی قم به راه‌آهن با 28 میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست.

فرماندار قم  گفت:برخی از کامیون‌داران به‌طور خودسرانه هزینه‌های حمل‌ونقل شن و ماسه را تا 30 درصد افزایش دادند که این امر به ضرر تولیدکننده و مردم است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.