16 ایستگاه مترو در شیراز افتتاح می شود
پیشروی هم زمان در ساخت ۱۶ ایستگاه و بهره برداری از ۲۴ ایستگاه فعال، گامی اساسی و اقدامی راهبردی در تسهیل جابه جایی ریلی و پیشبرد توسعه پایدار کلان شهر شیراز است.

شهردار کلانشهر شیراز گفت: پیشروی هم زمان در ساخت ۱۶ ایستگاه و بهره برداری از ۲۴ ایستگاه فعال، گامی اساسی و اقدامی راهبردی در تسهیل جابه جایی ریلی و پیشبرد توسعه پایدار کلان شهر شیراز است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، محمدحسن اسدی با اشاره به پیشرفت چشمگیر پروژه عظیم توسعه شبکه متروی شیراز اظهار کرد: این طرح با شتاب قابل توجهی در حال پیشروی است و هم اکنون توسعه و ساخت ایستگاه های خطوط مترو به طور همزمان در حال اجراست.
وی افزود: به موازات اجرای خطوط ۲، ۳ و ۴ از خطوط چهارگانه مترو، ۱۶ ایستگاه مترو نیز در نقاط مختلف شهر به طور هم زمان در حال احداث است که این روند، عزم جدی مدیریت شهری برای گسترش حمل ونقل عمومی را نشان می دهد که کل مناطق شهر را پوشش می دهند.
شهردار کلانشهر شیراز اجرای هم زمان ۱۶ ایستگاه مترو را عملیاتی پیچیده و پرهزینه دانست که نیازمند تأمین مالی کلان، برنامه ریزی دقیق و مدیریت یکپارچه است و گفت: امروزه هزینه احداث هر ایستگاه مترو بیش از ۱,۰۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود.
اسدی کاهش ترافیک و آلودگی هوا، تسهیل دسترسی شهروندان به نقاط مختلف، توسعه پایدار شهری، صرفه جویی در وقت و هزینه و افزایش رفاه عمومی را از اهداف کلیدی این پروژه برشمرد و افزود: با تکمیل این خطوط، پوشش شبکه مترو و سرعت جابه جایی شهروندان به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند.
شهردار شیراز گسترش مترو را عاملی مهم در بهبود گردشگری و اقتصاد دانست و گفت: با بهره برداری از ایستگاه های جدید، دسترسی گردشگران داخلی و خارجی به جاذبه هایی نظیر حافظیه، سعدیه و حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) آسان تر خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: احداث هم زمان ۱۶ ایستگاه، علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی در مرحله ساخت، موجب رونق اقتصادی مناطق پیرامون ایستگاه ها و سرمایه گذاری پایدار در آینده شیراز خواهد شد.
به گزارش ایمنا، هم اکنون ۱۶ ایستگاه عمرانی فعال در خطوط ۲، ۳، ۴ و مسیر ارتباطی خط ۱ به ۴ در دست احداث است و هم زمان، ۲۴ ایستگاه در خطوط ۱ و ۲ به طور پیوسته در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند.
چند ساله که خط ۲ به صورت نیمه وقت به فعالیتهای خود ادامه داده ولی این رویه قابل قبول نیست.
شهرداری از احداث و بهرهبرداری خط دو نمره قبولی نمیگیره. تقسیم نیروهای عمرانی به ۱۶ ایستگاه کار درستی نیست حداکثر باید در ۴ ایستگاه فعالیت داشته باشند تا ضمن حفظ کیفیت کار به کمیت نسبی دست پیدا کنند.
با آرزوی موفقیت در تمامی سطوح و امور خرد وکلان برای تمامی دستاندرکاران و زحمت کشان حوزه عمران و آبادانی کشور مخصوصا شهردار و شهرداری شیراز