بازدید سایت : ۹۵۱۷۵
| کد خبر ۲۹۸۵۹۲
کپی شد

تکمیل ترمینال خارجی فرودگاه شیراز با ۲۵ هزار میلیارد ریال کلید خورد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی گفت: عملیات اجرایی تکمیل ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه شیراز پس از پنج سال توقف، با تصویب نهایی و تامین مالی داخلی از سر گرفته می شود؛ هزینه این پروژه به ۲۳ تا ۲۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافته و انتظار می رود طی سه سال ظرفیت پذیرش مسافر را تا هشت سال آینده تامین کند.

تکمیل ترمینال خارجی فرودگاه شیراز با ۲۵ هزار میلیارد ریال کلید خورد
تین نیوز |

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی گفت: عملیات اجرایی تکمیل ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه شیراز پس از پنج سال توقف، با تصویب نهایی و تامین مالی داخلی از سر گرفته می شود؛ هزینه این پروژه به ۲۳ تا ۲۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافته و انتظار می رود طی سه سال ظرفیت پذیرش مسافر را تا هشت سال آینده تامین کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، محمد امیرانی، شامگاه دوشنبه در جریان سفر به فارس در دیدار با جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، افزود: با تکمیل ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی شیراز، ظرفیت پذیرش مسافر در این ترمینال ارتقا خواهد یافت و تا هشت سال آینده نیز پاسخگو خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم توسعه فرودگاه شیراز و تعیین تکلیف پروژه ترمینال خارجی آن، بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۷ به دلیل برخی مشکلات متوقف شد که طی پنج ماه گذشته اقداماتی در جهت تعیین تکلیف این پروژه انجام دادیم.

وی ادامه داد: در همین زمینه، موضوع در جلسه ای در شورای اقتصاد بررسی و تعیین تکلیف شد تا بر اساس آن بتوانیم مجوزهای لازم برای آغاز مجدد کار را اخذ کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی اظهار کرد: همچنین در جلسات هیات مدیره شرکت فرودگاه ها، درباره این پروژه بحث و تصمیم گیری شد که در نهایت به این نتیجه رسیدیم که ادامه فرآیند اجرایی از محل منابع داخلی شرکت انجام شود تا پروژه با سرعت بیشتری به سرانجام برسد.

امیرانی در خصوص هزینه های پیش بینی شده برای تکمیل این پروژه نیز گفت: هزینه این پروژه در سال گذشته حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال برآورد شد که در برآورد جدید این رقم به ۲۳ تا ۲۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است که طی سه سال هزینه خواهد شد.

وی، با اشاره به اهمیت و جایگاه فرودگاه شیراز ادامه داد: فرودگاه شیراز سومین فرودگاه کشور از لحاظ تعداد مسافر در بین ۵۶ فرودگاه کشور است که این امر بیانگر توجه ویژه به حوزه فرودگاه های استان فارس به ویژه فرودگاه شیراز است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی، به وضعیت سایر فرودگاه های استان فارس نیز اشاره کرد و گفت: در خصوص فرودگاه های آباده، جهرم، فسا و داراب نیز تصمیماتی اتخاذ شده تا بر اساس آن، مشکلات این فرودگاه ها نیز به سرعت پیگیری و رفع شود.

امیرانی، یکی از چالش های مهم در فرودگاه های کشور را فرسودگی تجهیزات دانست و گفت: بر همین اساس ضرورت دارد که این تجهیزات و امکانات با هدف حفظ ایمنی و کیفیت خدمات، نوسازی شده و ارتقا یابند.

فعالیت شرکت های هواپیمایی خارجی در مسیرهای داخلی، گامی برای رونق گردشگری

 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار، با تاکید بر اهمیت جایگاه فرودگاه ها به عنوان ویترین کشور، از بررسی طرحی در مجلس خبر داد که به شرکت های هواپیمایی خارجی امکان فعالیت در فرودگاه های داخلی را می دهد، طرحی که می تواند موتور محرک توسعه گردشگری و تقویت زیرساخت های هوایی کشور باشد.

جعفر قادری، با اشاره به جایگاه مهم فرودگاه ها در هویت ملی و بین المللی کشور افزود: فرودگاه ها دروازه ورود و آبروی کشور و نظام هستند و باید کارهای بزرگی در این حوزه انجام شود.

وی، با اشاره به تلاش های انجام شده در مجلس ادامه داد: در قالب قانون بودجه و تحت عنوان طرح اصلاح قانون توسعه صنعت گردشگری، پیشنهادی ارائه شد که به شرکت های هواپیمایی خارجی اجازه داده شود تا در فرودگاه های داخلی کشور فعالیت داشته باشند.

او اظهار کرد: این طرح شامل ایجاد دفتر فروش، انجام پروازهای داخلی و فروش بلیت به صورت ارزی است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: ظرفیت های موجود در شیراز امکان اجرای پروژه های بسیار بزرگ تر را فراهم می کند و باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

قادری، از واگذاری فرودگاه ها به بخش خصوصی به عنوان یکی از برنامه های در دستور کار یاد کرد و گفت: در تلاش هستیم فرودگاه هایی که قابلیت جذب سرمایه گذار دارند را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا بخشی از عملیات بهره برداری این فرودگاه ها از جمله توسعه، تجهیز و خدماتی به دست سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • نعیمی پاسخ

    سلام وقتی نظام های مدیریتی غلط و رانتی هم سالها باعث تاخیر در اجرای پروژه و هم هزاران میلیارد تومان هزینه روی دست مردم میگذارد،این ترمینال در سال 94 کلنگ زنی وقرار بود در عرض دوسال با اعتبار یکصد و پنجاه میلیارد تومان که بودجه آنهم تامین شده بود به بهره برداری برسد، اما اعمال سلیقه مدیران عامل و اعضای هیأت مدیرها فرودگاه ها و در نهایت تعطیلی پروژه هزینه آن را به 2500 میلیارد تومان افزایش داد،پولی که از جیب ملت هزینه میشود، و مدیرانی که همه حقوق و مزایای خود را از فرودگاه ها گرفته و این خسارت سنگین را به مردم زده اند، اکنون سازمان های نظارتی و قضایی برای رسیدگی به این فاجعه مدیریتی کجا تشریف دارند