| کد خبر: 253914 |

مرودشت به شیراز پر ترددترین محور فارس‌

روز اول فروردین بیش ترین تردد در محور "مرودشت به شیراز" ثبت شده که تردد در این محور به ۴۸ هزار و ۴۱۵ خودرو رسیده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: روز اول فروردین بیش ترین تردد در محور "مرودشت به شیراز" ثبت شده که تردد در این محور به ۴۸ هزار و ۴۱۵ خودرو رسیده است.

علیرضا راستیار گفت: بیشترین ترددها در جاده های فارس به ترتیب در محورهای مرودشت  -شیراز و بالعکس، شیراز - دشت ارژن، شیراز - کوار، شیراز - سپیدان، شیراز - سروستان و دشت ارژن به قائمیه اتفاق افتاده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از راهداری فارس، راستیار گفت: در محور مرودشت -شیراز ۴۸ هزار و ۴۱۵ تردد، شیراز - مرودشت ۴۵ هزار و ۶۵۹ تردد، شیراز -دشت ارژن ۲۵ هزار و ۷۹۷ تردد، شیراز -کوار ۲۵ هزار و ۲۳۸ تردد، شیراز -سپیدان ۲۰ هزار و ۸۷۶ تردد، شیراز -سروستان ۱۳ هزار و ۷۳۶ تردد و دشت ارژن - قائمیه ۱۲ هزار و ۴۹۳ تردد ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با بیان اینکه از کل ترددهای انجام شده ۵ درصد متعلق به تردد خودروهای سنگین بوده است، عنوان کرد: متوسط سرعت خودروها ۷۷ کیلومتر بر ساعت بوده است.

راستیار افزود: تردد در محورهای ورودی های شیراز در روز گذشته نسبت به پارسال شاهد افزایش ۱۶ درصدی بوده ایم. همچنین تردد خودروهای سواری در روز گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ در همین بازه زمانی، ۱۱ درصد افزایش داشته است.

او خاطرنشان کرد: در روز گذشته تعداد یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۴۲۳ تردد در محورهای استان ثبت شده است که نسبت به سال گذشته با تعداد یک میلیون و ۱۵۰ هزار و ۲۲۵ تردد شاهد افزایش ۱۱ درصدی بوده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، درصد سرعت غیرمجاز در سطح محورهای مواصلاتی استان را ۵ درصد اعلام کرد و گفت: از کل تردد انجام شده طی روز گذشته، ۶۲ هزار و ۷۳۱ تردد را خودروهای سنگین، یک میلیون و ۲۱۳ هزار و ۶۹۲ تردد را خودروهای سواری و وانت و ۶ هزار و ۶۲ تردد را اتوبوس ها شامل می شود.

راستیار با اشاره به حجم بالای ترافیک در ورودی های شیراز بیان کردکه در حال حاضر تمامی محورهای مواصلاتی باز و تردد بدون مشکل در جریان است، از مردم درخواست کرد که همکاری بیشتری با عوامل راهداری و پلیس داشته باشند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.