| کد خبر: 252034 |

تلاش برای گشایش یک خط آزادراه شیراز - اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ ادامه دارد

استاندار فارس گفت: تمام کوشش خود را به کار خواهیم بست که یک خط مسیر آزادراه شیراز – اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ برای تردد خودروها باز شود.

تین نیوز

 استاندار فارس گفت: تمام کوشش خود را به کار خواهیم بست که یک خط مسیر آزادراه شیراز – اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ برای تردد خودروها باز شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد هادی ایمانیه  افزود: احتمال دارد مسیر تردد خودروها از شیراز به سمت اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ گشوده شود.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: کارگاه احداث بزرگراه شیراز – اصفهان همچنان به ویژه از اصفهان به سمت شیراز همچنان فعال خواهد بود و به تدریج تکمیل قطعه هفتم را نیز که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با تامین اعتبار دنبال خواهیم کرد تا بزرگراه شیراز – اصفهان به بزرگراه شیراز – سپیدان متصل شود.

وی ادامه داد: آزادراه شیراز – اصفهان از نظر استراتژیک یک پروژه دارای اهمیت و در واقع گذرگاهی از شمال تا جنوب کشور است که در قالب قطعه هشتم که آزادراه شیراز – بوشهر ادامه پیدا خواهد کرد.

 مسیر فعلی اصفهان به شیراز ۴۸۵ کیلومتر و مدت زمان سفر نیز پنج و نیم تا ۶ ساعت به طول می انجامد که با افتتاح آزادراه شیراز – اصفهان که بر خلاف مسیر فعلی، به شکل مستقیم است طول مسیر ۱۳۰ کیلومتر کوتاه تر شده و حدود ۲ ساعت از زمان سفر می کاهد.

تلاش برای شتاب بخشیدن به پروژه های ریلی

استاندار فارس، با اشاره به اقدامات در دست انجام برای شتاب بخشیدن به روند اجرای پروژه های ریلی این استان گفت: از جمله این پروژه ها راه‌ آهن شیراز – بوشهر است که با توجه به اینکه گذر ریلی شمال به جنوب کشور محسوب می شود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
ایمانیه ادامه داد: با توجه به اینکه هم اینک یک خط ریلی از شیراز به سمت شمال کشور فعال است، فعال سازی خط ریلی از شیراز به سمت جنوب کشور نیز در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم با توجه به تحرک نسبتا خوبی که در اجرای پروژه راه‌ آهن شیراز – بوشهر ایجاد شده و اعتباری که به اذن رهبر معظم انقلاب از محل صندوق ذخیره ارزی و تهاتر نفت به این این پروژه اختصاص می یابد شاهد شتاب گرفتن عملیات اجرایی آن خط ریلی استراتژیک است که شمال کشور را به جنوب کشور و خلیج فارس متصل می کند باشیم.
وی بیان کرد: راه آهن شیراز – بوشهر هم اینک در چهار قطعه توسط ۲ پیمانکارو سرمایه‌گذار در حال اجرا است و ۶ قطعه دیگر آن نیز به زودی به پیمانکار واگذار خواهد شد که امیدواریم این پروژه ظرف سه تا چهار سال آتی به اتمام برسد.
وی گفت: در ارتباط با دیگر مسیرهای ریلی از جمله از شیراز – جهرم – لار - بندرعباس و شیراز – گل گهر نیز اقداماتی در دست پیگیری است اما از نظر عملیاتی آن سرعت لازم را ندارد که امیدواریم با تزریق اعتبار این پروژه ها نیز سرعت بیشتری گیرند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 4 5

    فقط احمقهاباوردارندکه این آزادراه حتی تایک سال دیگه هم به بهره برداری برسه

  • ناشناس 3 2

    یا مهدی عجل علی طهورک

  • ناشناس 4 0

    مرد و حرفش اگر روی حرف خود نبودید بی غیرت هستید لطفا این پیام را برای مسولش نگهدارید خدا وکیلی دنبال کنید مرد حرف می زند نامرد دروغ می گوید

  • ناشناس 3 2

    به نظر من واقعا شنا دروغگو هستید الان ۱۰ سال ُهمین جمله را میگویید خودتان خندهتان نمی گیرد

  • علی 2 0

    اجرای پروژه های عمرانی خصوصا جاده و ریل نیاز به بودجه کافی و پیمانکار با صلاحیت دارد که متاسفانه اسنان فارس با وجود اینکه پنجمین استان پهناور کشور است و قابلیت پیشرفت دارد و استانی است که قطب کشاورزی محسوب میشود
    بعلت مدیریت ضعیف و ناکارمد عملا کاری انجام نمیشود و فقط در وعده و وعید خلاصه میشود

  • اسفندیاری مجتمع گردشگری دامان 3 0

    امیدواریم این آزاد راه هر چه زودتر افتتاح شود تا مناطق گردشگری کهکران ششپیر بهشت گمشده آبشار مارگون تنگ گمبیل وتنگ بوراق به هم متصل شود

  • محمد 2 2

    تا 1405هم افتطاح نمیشه چون خروجی یا مسیر ورود به شيراز که همون گویم است توان حجم ترافیک فعلی را هم ندارد.

  • موسی 3 1

    ده ساله میخواد افتتاح بشه

  • محمود رضا اسدی 2 1

    سلام اگر مسیر ایزدخواست به اصفهان از کنار شهرضا عبور کند بله نزدیکتر میشود ولی اگر دوباره از شهرضا عبور کند خیلی زیاد تفاوتی ندارد در زمستانها هم بدلیل بارشهای زیاد در این مسیر که اکثر برف است شاهد کندی سرعت وخرابی اسفالتها خواهیم بود

  • امید 0 2

    نماینده های آباده سعات شهر صفاشهر و مرودشت نمیزارن جاده افتتاح بشهدچون شهرهاشون از رونق می افته و متاسفانه جاده هیچ وقت افتتاح نمیشه