| کد خبر: 233680 |

◄ معافیت کامل مالیاتی برای خدمات حمل و نقل بار در شیراز

بر اساس قانون جدید مصوب خرداد ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی خدمات بار درون شهری از مالیات بر ارزش افزوده معاف شد.

تین نیوز

شیراز/عباس ستایش گو- بر اساس قانون جدید مصوب خرداد ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی خدمات بار درون شهری از مالیات بر ارزش افزوده معاف شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز  از فارس، رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز در این باره گفت: از این پس همه شرکت ها، رانندگان و صاحبان کالا در حوزه خدمات حمل و نقل درون شهری در شیراز از این معافیت بهره مند خواهند شد.

به گفته آرش نعمتی و مطابق ماده ۷ قانون، نرخ مالیات ۹ در صد از مأخذه محاسبه مالیات تعیین شده در موارد‌ی که جا به جائی کالا بر اساس قرارداد حمل با وسائل نقلیه باشد مشمول معافیت جدید است و این معافیت به کاهش قابل توجه در هزینه جابه جایی کالا منجر خواهد شد.

به گفته این مسئول، بر اساس مصوبه هیأت وزیران مهلت انتقال سهمیه اعتباری بنزین ناوگان حمل و نقل بار از یک ماه به ۳ ماه افزایش یافت؛ افراد‌ی که سهمیه اعتباری ایشان براساس پیمایش و به صورت عملکرد‌ی تخصیص می‌یابد، اعتبار ریالی باقی مانده به ماه بعد منتقل خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز گفت: رانندگانی که اقدام به گرفتن اسناد حمل بار درون شهری (باربرگ) می‌کنند در هر ماه از سهمیه اعتباری عملکرد‌ی تا سقف مجموعاً ۶۰۰ لیتر برای خودرو‌های پر مصرف تک سوز و ۴۰۰ لیتر برای کم مصرف تک سوز برخوردار خواهند شد.

نعمتی یاد آور شد: سهمیه اعتباری بنزین به وانت بار‌هایی تخصیص می‌یابد که دارای پروانه فعالیت معتبر در سامانه TRANSPORT.SHIRAZ.IR باشند لذا وانت بار‌هایی که در سامانه فوق ثبت نام نکرده و پروانه فعالیت آن‌ها صادر نشده است مشمول سهمیه اعتباری بنزین نخواهند شد.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.