| کد خبر: 207061 |

نوروز بی‌میهمان، سهم مدارس فارس از کروناست

طرح اسکان نوروزی فرهنگیان در تمام مدارس فارس باوجود آمادگی‌های قبلی برای پذیرش میهمان نوروزی لغو شده است.

تین نیوز

طرح اسکان نوروزی فرهنگیان در تمام مدارس فارس باوجود آمادگی‌های قبلی برای پذیرش میهمان نوروزی لغو شده است.

این اقدام با هدف رعایت بهداشت و سلامت هموطنان به ویژه فرهنگیان صورت گرفته است.

به گزارش تین نیوز، مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه پیش از شیوع کرونا همه تمهیدات برای استقبال و پذیرایی از میهمانان نوروزی در مدارس استان تدارک دیده شده بود، ابراز داشت: در شرایط کنونی رعایت بهداشت و سلامت هم‌استانی‌ها و فرهنگیان در اولویت است.

فرهاد اسماعیلی گفت: در سال‌های  قبل آموزش و پرورش فارس با بسیج همه امکانات خود در این طرح شرکت کرده و حتی در چند سال اخیر رتبه اول در پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی فرهنگی در کشور را به خود اختصاص داده بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین از فرهنگیان درخواست کرد در این ایام از مسافرت پرهیز کنند تا کشور به زودی از این گردنه دشوار عبور کند.

شیوع کرونا در حالی مدارس فارس را استقبال نوروزی از مسافران تعطیل کرده است که از ۲۷ اسفند ۹۷ تا صبح چهارشنبه چهاردهم فروردین ۹۸ بیش از ۶۰۹ هزار نفر در قالب ۱۶۹ هزار و ۲۰۰ خانواده درمدارس و اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس اسکان داده شدند و در زمان یاد شده در مجموع یک میلیون و ۸۲۷ هزار نفر-روز در مدارس و اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس اقامت داشتند.

با آنکه سیل پنجم و ششم فروردین ماه ۹۸ در شیراز بر جذب میهمانان نوروزی تاثیر گذاشت میزان اقامات در مدارس فارس با رشد ۱۲درصدی نسبت به سال ۱۳۹۷ همراه بود.

آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر  جمعه (۱۶اسفند) به چهار هزار و ۷۴۷ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۱۲۴ نفر رسیده است همچنین ۹۱۳ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند. بنا بر آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ابتلای ۸۱ نفر در فارس به کرونا قطعی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.