| کد خبر: 207056 |

کردستان هم پذیرای مهمانان نوروزی نیست

استاندار کردستان گفت: به منظور تامین سلامت و جلوگیری از گسترش شیوع بیماری کرونا امسال پذیرای مسافران نوروزی نخواهیم بود.

تین نیوز

استاندار کردستان گفت: به منظور تامین سلامت و جلوگیری از گسترش شیوع بیماری کرونا امسال پذیرای مسافران نوروزی نخواهیم بود.

بهمن مرادنیا با بیان این مطلب اظهار کرد: مردم کردستان، مهمانواز و مهمان دوست هستند ولی به دلیل شرایط موجود برای تعطیلات نوروز سال جدید قادر به پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی نخواهند بود.

وی عنوان کرد: به منظور پیشگیری از شیوع گسترده بیماری کرونا، برنامه‌های مفصلی از دو هفته قبل در استان آغاز شده که مهمترین آن خودداری از پذیرش مسافران نوروزی است.

مرادنیا ادامه داد: برای تعطیلات نوروز سال آینده اجازه برپایی چادر و یا اقامت در پارک‌ها و مناطق گردشگر پذیر به هیچ کسی داده نمی‌شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه افرادی هم که در تعطیلات نوروز نزد خانواده و بستگان خود برمی‌گردند، باید مراقب باشند و افزود: تلاش خواهیم کرد تا چرخ زندگی مردم مختل و نگرانی آنان بیشتر نشود لذا نیاز داریم مردم به ما برای اجرای برنامه‌ها کمک کنند.

وی یادآور شد: با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌ها و تعطیلی مسابقات ورزشی و برنامه‌های فرهنگی و هنری سعی کردیم تا حضور و تجمع غیر ضروری مردم را در جامعه کمتر کنیم.

مردانیا تاکید کرد: از دستگاه‌های نظامی مانند ارتش و سپاه و نیروی انتظامی هم کمک گرفتیم تا در ضدعفونی کردن نقاط آلوده یاریگر دانشگاه علوم پزشکی باشند.

وی با قدردانی از کادر درمان و پزشکی که با تلاش شبانه روزی به بیماران خدمت می کنند، گفت : مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان هم تلاش خود را به نحو احسن انجام می‌دهند تا این بیماری مهار شود.

استاندار کردستان به نظارت مستمر بر میادین میوه و تره بار هم اشاره کرد و افزود: نظارت بر اماکنی که کار عرضه مواد غذایی مردم را بر عهده دارند با شدت بیشتری ادامه دارد.

وی در ادامه سخنان خود از تامین مواد ضدعفونی کننده به اندازه کافی در استان خبر داد و اضافه کرد: روزانه ۱۰ هزار عدد ماسک در استان تولید می‌شود که بخش عمده آن در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد که به صورت مستمر و مستقیم با بیماری درگیر هستند.

مرادنیا به وارد کردن دو محموله الکل به استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: هفته آینده هم مقادیری الکل وارد استان می‌شود لذا مردم از نظر تامین مواد ضدعفونی کننده هیچ نگرانی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه بعضی از انجمن‌های مردمی هم در زمینه تولید ماسک به صورت خود جوش مشارکت دارند، از مردم استان خواست تا ماسک و مواد ضدعفونی کننده را از مراکز معتبر تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی تهیه کنند.

استاندار کردستان به مردم توصیه کرد تا در خانه بمانند و از تردد بی‌مورد و غیرضروری پرهیز کنند، چرا که مهمترین رکن در کنترل و ریشه‌کنی این بیماری، مشارکت آنها و رعایت بهداشت فردی و عمومی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.